Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Ny orkide

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Mariaa

Ny orkide

Indlæg af Mariaa » 16/3/2014 kl. 20:32

Hej. Jeg har lige fået en orkide i gave og der står på den, at det er en miltoniopsis.
Jeg aner intet om den :P
Kan jeg få lidt hjælp til hvordan den skal passes? :D
Hilsen Maria. :)

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Ny orkide

Indlæg af Egon K P » 5/4/2014 kl. 20:30

Jeg går ud fra, at det er en hybrid, nu du ikke har sat et artsnavn på!

Miltoniopsis er en god vindueskarmplante, dog vil den gerne have lidt høj luftfugtighed, så den ikke laver harmonika-blade. I væksttiden skal den have rigeligt med vand, og i hviletiden om vinteren kan vandingen begrænses en del, dog skal den ikke tørre helt ud. En halvskygget placering vil være fin til den!
Mvh Egon

Mariaa

Re: Ny orkide

Indlæg af Mariaa » 19/4/2014 kl. 21:58

Tak for hjælpen :)
Hilsen Maria. :)

Besvar