Hejsa!
Min mor har lige anskaffet sig en cypripedium, som skulle kunne klare helt ned til -20 grader ude i haven.
Hverken min mor eller jeg har erfaring med planten, så jeg tænkte at der måske var en herinde der kunne tænke sig at dele lidt ud af erfaring?
Mvh. Fie.
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Garden orchid cypripedium - gode råd?
-
- Geografisk sted: Holstebro
Garden orchid cypripedium - gode råd?
- Vedhæftede filer
-
- 20140508_170206.jpg (88.49 KiB) Vist 6564 gange
-
- 20140508_170213.jpg (77.33 KiB) Vist 6564 gange
Re: Garden orchid cypripedium - gode råd?
Hej Fie
har jeg ikke hørt før at de skulle kunne klare, Hybrider kan som regel tåle ned til +5 grader natte tempretur, så stiller jeg dem et sted der er lyst men omkring de 5 -8 grader i 1-2 måneder så tager jeg dem ind i stuen hver efter de så begynder at blomster, og nu ryger de ud at stå her en af de nærmeste dage og så komme de først ind igen ved ca +5 nattegrader.
hvis det er arter hvad jeg ikke tror din er er der nogle der kan tåle ned til +5 og andre kan kun tåle ned til +15 natte grader. så skal man vide hvilken art man har ned at gøre.
Mwn den pakning tyder på ed hybrid fra firmaet Gaeden orchid

har jeg ikke hørt før at de skulle kunne klare, Hybrider kan som regel tåle ned til +5 grader natte tempretur, så stiller jeg dem et sted der er lyst men omkring de 5 -8 grader i 1-2 måneder så tager jeg dem ind i stuen hver efter de så begynder at blomster, og nu ryger de ud at stå her en af de nærmeste dage og så komme de først ind igen ved ca +5 nattegrader.
hvis det er arter hvad jeg ikke tror din er er der nogle der kan tåle ned til +5 og andre kan kun tåle ned til +15 natte grader. så skal man vide hvilken art man har ned at gøre.
Mwn den pakning tyder på ed hybrid fra firmaet Gaeden orchid

mvh sabine
Sæt du den ud et halvskygget sted .
Den tåler ned til minus 20.
mvh Per
Den tåler ned til minus 20.
mvh Per
Du kan gå ind på firmaets hjemmeside, der kan du både finde lidt om dyrkningen og finde den hybrid, du har købt. Det ser ud til at være en Cypripedium Kentucky Pink.
http://www.gardenorchid.com/en/
http://www.gardenorchid.com/en/
Mvh Egon
Dem købte jeg vist et par stykker af i sensommeren. Har slet ikke fået kikket på hjemmesiden, men skal vist også lige ud og tjekke hvordan de klarede vinteren.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk
-
- Geografisk sted: Holstebro
Tak for jeres svar
Jeg har overset et resumé af pasnings vejledningen fra hjemmesiden og givet det videre til min mutti.
Karen - jeg vil da super gerne høre hvordan dine planter har klaret sig!

Karen - jeg vil da super gerne høre hvordan dine planter har klaret sig!