Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Masdevallia arter.

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
niller-find
Geografisk sted: Odense

Masdevallia arter.

Indlæg af niller-find » 25/2/2007 kl. 19:01

Hej alle

Jeg har en Masd. Aquarius som står på vores gæstetoilet, hvor temperaturen er rimelig lav. Den trives og har skudt mange nye blade indenfor de sidste måneder.
Er der en måde hvorpå jeg kan lokke den til at sætte blomster?

Jeg er egentlig blevet temmelig forelsket i alle de skønne Masd. der findes, men overalt hvor jeg læser bliver de beskrævet som "mellem-til-svære" planter, pga. deres krav til temperatur og fugtighed.
Er de så svære at holde liv i og hvor kan jeg købe dem?

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 25/2/2007 kl. 23:39

De er vel egentlig ikke så svære hvis man ellers kan overholde deres krav. Uden de rigtige forhold vokser de hurtigt og trofast.

På Fyn ville jeg havde anbefalet Patamas, men Kaj er ved at lukke... men klubbens auktioner burde være en god kilde, omend det nok ikke er MAsdevallia man ser flest af. Jysk Orchid Import har også en del små kølige typer, mest i pleurothallis gruppen, men jeg har aldrig rigtig talt op hvad de har. Andre har måske bedre bud i din nærhed.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

niller-find
Geografisk sted: Odense

Indlæg af niller-find » 26/2/2007 kl. 07:22

Karen skrev:Uden de rigtige forhold vokser de hurtigt og trofast.
Det forstår jeg ikke, vil det sige at man skal "straffe" sin plante før den sætter blade?

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 26/2/2007 kl. 09:33

uuups, jeg mente "under de rigtige forhold", fingrene skrev bare noget andet - tror jeg måske fulgte mere med i filmen end i hvad jeg skrev. Beklager.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Re: Masdevallia arter.

Indlæg af Lars Jensen » 26/2/2007 kl. 10:33

niller-find skrev:Hej alle

Jeg har en Masd. Aquarius som står på vores gæstetoilet, hvor temperaturen er rimelig lav. Den trives og har skudt mange nye blade indenfor de sidste måneder.
Er der en måde hvorpå jeg kan lokke den til at sætte blomster?

Jeg er egentlig blevet temmelig forelsket i alle de skønne Masd. der findes, men overalt hvor jeg læser bliver de beskrævet som "mellem-til-svære" planter, pga. deres krav til temperatur og fugtighed.
Er de så svære at holde liv i og hvor kan jeg købe dem?
Hvis det kniber med at finde dem i nærheden kan jeg skaffe mange forskellige Masdv. I øjeblikket har jeg en coccinea alba stående.
Mvh
Lars

Besvar