Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

...spændende lille sag

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Brugeravatar
Dorthe
Geografisk sted: FYN

...spændende lille sag

Indlæg af Dorthe » 15/3/2007 kl. 07:19

Hej

Jeg har erhvervet mig en sød lille sag, men er i tvivl om det er en hybrid.
det er en Trias nasuta ( kan ikke se om nr.2 navn er med stort) For dem der ikke kender den vil jeg prøve at beskrive den.
Den har små kuglerunde bulber, et tykt blad der stikker lige op i vejret. Blomsten er meget lille, på størrelse med :) og voksagtig gul/lysorange. Er der nogle der kan give et preg om hvordan jeg passer det lille pus, glemte at fortælle at der er mange knopper i på trods af den kun er ca. 5 cm i diameter.
Dorthe

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Re: ...spændende lille sag

Indlæg af Lars Jensen » 15/3/2007 kl. 12:58

Dorthe skrev:Hej

Jeg har erhvervet mig en sød lille sag, men er i tvivl om det er en hybrid.
det er en Trias nasuta ( kan ikke se om nr.2 navn er med stort) For dem der ikke kender den vil jeg prøve at beskrive den.
Den har små kuglerunde bulber, et tykt blad der stikker lige op i vejret. Blomsten er meget lille, på størrelse med :) og voksagtig gul/lysorange. Er der nogle der kan give et preg om hvordan jeg passer det lille pus, glemte at fortælle at der er mange knopper i på trods af den kun er ca. 5 cm i diameter.
Trias er nært beslægtet med Bulbophyllum, og passes som disse. Varmt til tempereret, forholdsvis fugtigt og skyggefuldt
T. nasuta er en botanisk art
Mvh
Lars

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 15/3/2007 kl. 23:39

Absolut en kær lille ting, men alle arter er vel botaniske? Botaniske arter er vel egentlig bare en sælger definition af en lille ellers uanseelige planter som ikke er egnet til salg på masse markedet, men som vi nørder kan falde i svime over i timevis ;)

Har flyttet indlæget til arter.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar