Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvad hedder den her?

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Huwendick
Geografisk sted: København S.

Hvad hedder den her?

Indlæg af Huwendick » 16/4/2007 kl. 22:17

Hej Forum...ER der en der ligger inde med navnet på den her lille fine sag, som jeg fandt på min rundrejse i Borneo? Jeg har kigget alle mine bøger igennem, men syntes ikke den er dukket op endnu?
Vedhæftede filer
DSC01341-crop.jpg
DSC01341-crop.jpg (14.54 KiB) Vist 7368 gange
DSC01341.jpg
DSC01341.jpg (19.43 KiB) Vist 7368 gange

Huwendick

Er der ikke nogen der har et bud?

Indlæg af Huwendick » 18/4/2007 kl. 19:51

Er der ikke nogen der har et bud på hvad den her hedder???

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 20/4/2007 kl. 08:45

Er du medlem af SOK? Jeg har måske en bog i biblioteket, men efter at have været væk hjemme fra en uges tid så har jeg lige et par andre ting som skal nås, men måske jeg har en bog, som du som medlem evt kan låne, ellers må du vente til jeg har tid til selv at gennem bladre.

Har du andre billeder af orkideer fra din Borneo tur? Og er du helt sikker på at det er en lokal plante?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Huwendick

Indlæg af Huwendick » 20/4/2007 kl. 10:03

Karen, jeg kom vist til at svare på et andet emne...Håber du ser mit svar der?

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 20/4/2007 kl. 16:32

Jeg så det, men det lader ikke til at jeg har nogle Borneo bøger hjemme på hylden for tiden. Og ja SOK er Sjællands Orchide Klub og hvis du har lyst skal du være velkommen til at komme med som gæst, bare for at se hvad vi er for nogen.

Der er en serie af bøger kaldet "Orchids of Borneo", som kan skaffes gennem det offentlige bibliotek, så du behøver egentlig ikke mig, da jeg som sagt ikke umiddelbart har noget relevant på hylderne for tiden.

Huwendick

Indlæg af Huwendick » 20/4/2007 kl. 21:26

Hej Karen, "Velkommen som gæst" kunne godt tænkes, hvornår foregår det så, og hvad foregår på sådan en dag/aften, måske er der flere der kunne være interesserede?

Som lovet tilføjer jeg her et par billeder mere fra Borneo, måske skulle forumet have en emne der hedder rejser, så man her kan vise hvad man har fundet rundt omkring?

Jeg har ikke rigtig tid til bibliokeket, eller måske er det deres åbningstider der ikke har tid til mig, så jeg må nok lede videre på nettet!
Vedhæftede filer
DSC01338.jpg
Renanthera bella vil jeg tro?
DSC01338.jpg (21.55 KiB) Vist 7272 gange
DSC01344.jpg
Den lokale orkide "butik"
DSC01344.jpg (46.5 KiB) Vist 7272 gange

Jette Rybak
Geografisk sted: Ølby

Indlæg af Jette Rybak » 21/4/2007 kl. 09:36

Flotte billeder; det er lige før, jeg kan overvinde min ulyst mod at rejse i den del af verden (jeg er ikke til fugt, varme og eksotiske dyr).

I øvrigt er Karens "kom-med-som-gæst" et lusket trick. Jeg har selv prøvet, og det resulterede i, at jeg spurtede hjem og meldte mig ind i klubben.
Næste møde er 09.05. med emnet planteauktion.
Begge ord er kendte størrelser, men jeg skal villigt indrømme, at jeg ikke har den fjerneste idé om, hvordan det foregår.
Får sælgerne en fast pris per plante med procenter til klubben - eller? Foregår det som på en normal auktion med auktionarius etc.?
Du kan se mødekalender på www.orkideer.dk under aktiviteter.

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 21/4/2007 kl. 10:04

Der er to årlige auktioner, hvor der bydes direkte i salen. Mødet derefter vil omhandle bedømmelse af planter set fra forskellige perspektiver. Og så sluttes der inden sommerferien af med en tur ud og se på orkideer i Hedeland (Roskilde).

Ja der er altid bagtanker med at tage gæster med, men jeg lover ikke at surmule hvis du ikke melder dig ind. Alle skal selvfølgelig have mulighed for at se hvad vi er for nogen. Møderne afholdes i øvrigt i Kulturhuset (ved biografen) i Lyngby.

Så alle der har lyst skal bare sige til, men jeg foretrækker hvis jeg ved hvem der kommer på forhånd, så kan jeg jo også få sagt hej, det er jo altid rart at få et ansigt på et navn fra forumet.

Huwendick

Indlæg af Huwendick » 22/4/2007 kl. 18:10

Hej Jette...Tak for det. Jeg vil klart anbefale at rejse ud og se på den "vilde verden" og det gælder både dyrerne og orkiderne :wink:
Ja jeg kunne godt forestille mig at det er fristende at melde sig ind i en klub, hvis man bare er en smule interreseret!

Uha...auktion, det lyder som om at det kan blive en dyr aften at komme til, hvis der er flere af de orkideer man bare ikke kan leve uden :D

Hej Karen...Det kunne nu godt være at jeg kan overtales til at dukke op til sådan en aften, selvom det kan blive dyrt, hvad tid starter det?

Jette Rybak

Indlæg af Jette Rybak » 22/4/2007 kl. 18:58

Alt, der kravler og har mellem 6 og 8 ben, kan holde mig på afstand. Når der så oven i købet er temmelig varmt og/eller fugtigt, så nej tak.
Jeg rejser meget, Azorerne er det mest eksotiske og kun, fordi der aldrig bliver for varmt. Om 3 uger tager jeg til Tjekkiet, lige på den anden side af de Böhmiske alper, og der er temperaturen alt for høj for mig, puha.

Svarer lige på Karens vegne: mødet starter kl. 20.00, kom om muligt i god tid, ex. 19.30, for at se på planter og få gaflet en plads.

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 22/4/2007 kl. 19:21

Jette Rybak skrev:Alt, der kravler og har mellem 6 og 8 ben
Så firben er ok, og hvad med slanger de har jo heller ikke det nævnte antal ben.

Ja 19:30 er et meget godt tidspunkt. Husk dog at auktions planter typisk er uden blomster, så man skal vide lidt for ikke at ende med noget man ikke kan lide, samt være lidt obs på at det også er noget man kan dyrke, derfor er det specielt vigtigt til auktioner at have lavet lidt forarbejde hjemmefra (hvilke typer man kan lide og reelt har en chance for at tilfredsstille kulturmæssigt), og så bruge lidt tid på at gennemgå planterne inden auktionen starter kl 20.

Nu er auktioner ikke det man lærer mest af, men Lars Bagge kommer da med små kommentarer undervejs som man selvfølgelig kan bruge, men ingen reel kulturvejledninger - det er der ikke tid til, så ville vi ikke komme igennem bunken.

Der er ingen ekstra gebyrer eller lignende. Det man byder er det man betaler, en vis procent del går så til klubben, men det går at sælgers andel.

Huwendick

Indlæg af Huwendick » 22/4/2007 kl. 20:33

Jamen det lyder jo fair nok, og køber man en plante man ikke kender så kan man jo kun blive overrasket :D Jeg vil se om jeg ikke kan komme, og måske sammen med min bedre halvdel? Hvor mange planter er der normalt til salg???

Jette Rybak

Indlæg af Jette Rybak » 22/4/2007 kl. 23:58

Jeg slæbte skam også min bedre halvdel med til "kom-med-som-gæst" med den store fordel, at han gav middag inden mødet. Der er nogle gode fast-food steder i huset. Han ville så også lige have en Macodes petola med hjem, selv om de ikke er lige min kop te; nå, det løser sig selv - den trives ikke særligt godt i det østvendte kølige køkkenvindue.
Mon ikke man skulle bevæbne sig med en papkasse og kontanter? Jeg tror, der er mange.

Karen: firben og slanger er da søde, men mystiske 6-benede og alt i spindlerfamilien er det eneste, der kan få mig til at løbe stærkt.

Besvar