Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

orkideer i blå

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Brugeravatar
muridae
Kontakt:

orkideer i blå

Indlæg af muridae » 22/8/2007 kl. 21:11

Hejsa
Jeg har været ude på mange sider og har set en masse utrolig flotte orkideer, men noget syndes jeg ikke lige jeg har set er blå orkideer? Findes de eller har jeg bare set fuldstændig forkert :?:

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 22/8/2007 kl. 21:58

Hej Cindie.

Det er nok lettere at henvise dig til en diskusion, som allerede har fundet sted, end gentage guldkornene, så prøv at kikke på "Vis os dine orkideer" og find tråden "Vanda Pak-chong Blue", så får du et svar på dit spørgsmål. Jeg vil så lige sige, at der bl.a. blandt Cattleya arterne findes kloner, som er mere eller mindre blå, og de er sommetider til salg til priser, der ikke bare får det hvide ud af øjnene, men også det blå. I tusindvis af $, for en enkelt sød lille plante. Andre kloner fås for meget mindre. Men kik på Jette Rybaks indlæg, så bliver du meget klogere.

Mvh Egon.

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 23/8/2007 kl. 11:24

ja der er jo også doritinopsis kenneth schubert som er meget over i det blålige;) og den koster heller ikk så meget jeg har vedhæftet et billed af min i denne tråd;)
Vedhæftede filer
kenneth schubert.jpg
min er dog lidt mere lilla men de fås mere blå
kenneth schubert.jpg (58.26 KiB) Vist 5785 gange
venlig hilsen Lasse

Brugeravatar
muridae
Kontakt:

Indlæg af muridae » 26/8/2007 kl. 14:14

wow hvor er den flot, jeg var ellers på jagt på nettet efter sider hvor man kan købe orkider og så fant jeg denne side med en utrolig flot blå en http://www.euroorchid.com/start_engels. ... c=orchids7
det kan være farlig at kikke på blomster, for så får man bare lyst til at købe en masse.

Besvar