Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendr. Hodgkinsonii

Spørg her, hvis du har spørgsmål til en arts dyrkning, farveform mv.
Besvar
Brugeravatar
Alexcpdk
Geografisk sted: Næstved

Dendr. Hodgkinsonii

Indlæg af Alexcpdk » 20/9/2007 kl. 17:45

Hej, har lige et spørgsmål angående denne art.
Hvor stor bliver den normalt ? spørg da min kun er ca. 6cm høj, men det ligner måske lidt en blomster stand.

Men ellers er der så nogle der har et billede af dens blomstring, ka nemlig ikke finde noget om den på nettet.
Med venlig hilsen
Alexander Dittmer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 20/9/2007 kl. 21:11

Jeg kan ikke lige hjælpe dig desangående, men jeg vil lige advare jer mod at sætte "Dendrobium Hodgkinsons" ind som søgeord på Google og så trykke på andet link, den viser. Så beder den om at I skal downloade den nye AktiveX, eller hvad den nu hedder, for at den kan komme videre med visningen, og så hamrer der et virus ind på computeren. Mit antivirusprogram fangede den, og åd den, så lad det link være.

Mvh Egon.

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 20/9/2007 kl. 21:38

Jeg kender den heller ike men Latoura sektionen er generelt ikke kendt som små planter (nogle er nærmest giganter), men denne syntes fra en google billedsøgning at kunne blomstre allerede fra en mindre størrelse, men størrelse er svær at vurdere.

Hvor stor sagde sælger at den skulle være for at blomstre?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 20/9/2007 kl. 21:44

jeg har også en. mener at jeg en gang fandt et billede på et andet forum. vil lige prøve at lede efter det, men skal lige se OB spille først, men min er heller ikk større end seks cm indtil videre, men mener måske at ha læst at den bliver op til 60cm høj, men kan også være det var den. spectabile;)
venlig hilsen Lasse

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 20/9/2007 kl. 22:02

Ups, jeg fandt lige et billede af den på min computer. :oops: Jeg troede, at det drejede sig om en hybrid, men da fejlen gik op for mig, så kikkede jeg i mine Dendrobium-billeder fra nettet, og der lå den, så den er sendt til Alexander nu. Jeg formoder ikke, at den må komme her i forumet p.g.a. rettigheder mm.

Hvis ellers billedet er rigtigt, så ligner den meget en D. macrophyllum i blomsten, dog uden den fine paryk på bagsiden af blomsterne.

Mvh Egon

Michael F
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Michael F » 20/9/2007 kl. 22:08

Hej Alexander. Prøv at søg på hele navnet, så kommer der lidt.
Mvh. Michael

Brugeravatar
Alexcpdk
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Alexcpdk » 21/9/2007 kl. 13:15

Ja, der står noget her http://www.orchid.url.tw/myflowers/dend ... nsonii.htm

Men det vare nok et par år inden der kommer blomst frem :)
Med venlig hilsen
Alexander Dittmer

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 21/9/2007 kl. 16:56

Det ligner en rigtig fin plante. For sektionen at være har den relativt store blomster og planten er helt klart mere kompakt end den nærmeste slægtninge.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar