Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Phal. et eller andet

Skriv her, hvis du har en hybrid du gerne vil vide mere om. Skriv også her hvis du har en hybrid du vil gerne vil have identificeret.
Besvar
Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Phal. et eller andet

Indlæg af Irmaline » 4/5/2012 kl. 10:25

Er der nogen der kan sige mig hvad det er for en blandig :?:
Jeg købte den sammen med en del andre små Phal. jeg tog den med fordi jeg kunne se at den var anderledes.
Nr 2 billede kan i se at den ikke er ret stor sammenlignet med min pegefinger :roll:
Vedhæftede filer
Størelse mod min pegefinger.jpg
Størelse mod min pegefinger.jpg (92.46 KiB) Vist 4246 gange
Lille blomst.jpg
En lille blomst
Lille blomst.jpg (89.25 KiB) Vist 4263 gange

Brugeravatar
Ellen
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Ellen » 7/5/2012 kl. 21:42

Har ikke noget bud.

Men du kan sige til, hvis du har nogen magen til, som er til salg. 8)

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 7/5/2012 kl. 22:01

Den er rigtig nuttet, men jeg må indrømme, at jeg ikke har set den mage til :D
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 8/5/2012 kl. 09:17

Jeg skal nok tænke på dig Ellen næste gang jeg skal der ud hvor jeg fandt den :)
Jeg har heller aldrig set en magen til Helle

Egon har du ikke et bud :?:

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 8/5/2012 kl. 11:14

Nej, jeg har ikke umiddelbart et bud på, hvad det kan være. Hvad var det, der fik dig til at tænke, at den var anderledes, var det bladformen eller kunne du se på knopperne, at de så anderledes ud?

Det kan jo være en Phal. equestris, evt en variant af den, eller en Phal. lindenii, der er krydset med en anden art, evt. hybrid, det kan jo også være en helt anden slægt, der er krydset ind.

Måske kan du finde noget her, der kan bruges, de røde krydsninger, er der tilsyneladende ikke noget billede til, der må du selv ud og lave en billedsøgning, men, jeg forventer ikke, du finder den der.

http://storczyki.wikia.com/wiki/Phalaenopsis_equestris

Der er ikke noget med et gartneriskilt på siden af eller i potten, der kan vise dig vej til producenten?

Men en sød, flot spændende blomst! :wink:
Mvh Egon

Irmaline
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 8/5/2012 kl. 14:18

Egon K P skrev:Nej, jeg har ikke umiddelbart et bud på, hvad det kan være. Hvad var det, der fik dig til at tænke, at den var anderledes, var det bladformen eller kunne du se på knopperne, at de så anderledes ud?

Det kan jo være en Phal. equestris, evt en variant af den, eller en Phal. lindenii, der er krydset med en anden art, evt. hybrid, det kan jo også være en helt anden slægt, der er krydset ind.

Måske kan du finde noget her, der kan bruges, de røde krydsninger, er der tilsyneladende ikke noget billede til, der må du selv ud og lave en billedsøgning, men, jeg forventer ikke, du finder den der.

http://storczyki.wikia.com/wiki/Phalaenopsis_equestris

Der er ikke noget med et gartneriskilt på siden af eller i potten, der kan vise dig vej til producenten?

Men en sød, flot spændende blomst! :wink:
Jeg kunne se at knopperne var anderledes og ikke så store .
jeg har købt den på et Gartneri hvor jeg kommer en gang i mellem jeg må jo spørge dem jeg har nemlig også googlet mange forskellige men ikke fundet noget der kunne minde om det bladene er Phal. blade dog en del plettede lige som lindenii men som du siger kan det jo være noget helt andet
Vedhæftede filer
Blad 1.jpg
Blad 1.jpg (125.01 KiB) Vist 4193 gange

Besvar