Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

"dværg" phalaenopsis

Skriv her, hvis du har en hybrid du gerne vil vide mere om. Skriv også her hvis du har en hybrid du vil gerne vil have identificeret.
Besvar
Lone S
Geografisk sted: Roskilde

"dværg" phalaenopsis

Indlæg af Lone S » 21/3/2013 kl. 22:15

I supermarkeder ser jeg ofte nogle meget små udgaver af Phalaenopsis. De ligner nærmest dværg udgaver.
Potten er på str med en espressokop og plante lige så miniature.
Så tænker jeg om det er Phalaenopsis, det er lykkes at få så små, eller om det er krydsning med Doritis, der er med til at give denne mini plante.
Nogle der ved lidt om det?

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 21/3/2013 kl. 23:40

I princippet kan der sagtens være krydset Doritis ind i den, men, der er mange arter i Phalaenopsis, som både har små blade, og små blomster, dem ser man bare sjældent i handlen.

Billede

Her er en af dem, de lange rødder midt på billedet. I nærbillede kan man se det eneste blad, min plante har, og det er vel godt 1 cm stor.

Billede

Lige under blomsten til venstre sidder bladet. Så, som du ser, behøver de ikke bruge Doritis. Det her er en Phalaenopsis lobbii.

Den første, jeg købte af de der "mini-Phals", som du har kik på, blev normal stor med tiden, de to andre er forblevet små nu i årevis.
Mvh Egon

Lone S

Indlæg af Lone S » 22/3/2013 kl. 11:45

Sikken en plante du har der Egon :D
Dem jeg har set havde 4-5 blade og stilk med blomster, fuldstændig som en alm. str phalaenopsis. Men ja der er en stor familie, så det er ikke til at vide.

Måske jeg skulle prøve at købe en og se hvordan den udvikler sig.

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 22/3/2013 kl. 14:39

De to små hybrider, jeg har, er også tro kopier af de normale hybrider. Køber du kun minierne, så går der lidt længere tid, før pladsen bliver trang. :lol:
Mvh Egon

Lone S

Indlæg af Lone S » 22/3/2013 kl. 16:59

Se det var jo et godt argument for at købe de små Egon :lol:

Besvar