Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvilken hybrid og pasning

Skriv her, hvis du har en hybrid du gerne vil vide mere om. Skriv også her hvis du har en hybrid du vil gerne vil have identificeret.
Besvar
Lisa86

Hvilken hybrid og pasning

Indlæg af Lisa86 » 7/5/2013 kl. 14:45

Jeg ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe mig med hvilken hybrid dette er?

Den har lige blomstret, så kan desværre ikke vise hvordan blomsterne ser ud, men synes de ligner helt almindelige orkideer. Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg skal beskære/klippe den, så den kommer igen?

Den har blomstret to gange (da den blev købt og et år efter), hvor den anden gang groede nye blade, som gav blomster.

Jeg er meget ny med orkideer, så har ikke den store forstand på dem, men er rigtig glad for den her, så ville blive glad for hvilken som helst hjælp jeg kan få, for at bevare den.

På forhånd tak for hjælpen
Vedhæftede filer
foto.JPG
foto.JPG (88.58 KiB) Vist 1913 gange

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 8/5/2013 kl. 11:37

Velkommen til Lisa. Det er en Dendrobium hybrid du har. Der er sikkert noget Dendribium phalaenopsis i den, og den kan bedst lide at have det lidt varmt. Generelt skal du ikke skære i den, men kun fjerne visne blade og blomsterstilke.
Lars Bagge

Lisa86

Indlæg af Lisa86 » 8/5/2013 kl. 12:05

Tusind tak for hjælpen, det var lige det jeg ville vide. Så krydser jeg fingre for den blomstrer igen på et tidspunkt :D

Besvar