Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Lc. Memoria Hideyuki Goto

Skriv her, hvis du har en hybrid du gerne vil vide mere om. Skriv også her hvis du har en hybrid du vil gerne vil have identificeret.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Lc. Memoria Hideyuki Goto

Indlæg af Erna » 29/9/2013 kl. 13:16

Nu blomstrer min Lc. Memoria Hideyuki Goto, det er godt nok ærgeligt at den ser lyserød ud på billedet, for den er faktisk ret blå, der er også et sart blåligt skær over blomsterbladene, det er jo også blevet helt lyserødt på billedet.
Irma havde en i for et par år siden ( tror jeg det var ) hendes blomst havde en lidt anderledes facon.
Jeg er meget godt tilfreds med min, den blomstrede også sidste vinter, der var skuddet vokset færdigt under kunstlys. Der er to skud mere nu som ikke er færdigudvoksede, så dem får jeg nok også blomst på i løbet af vinteren.

Billede
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Lc. Memoria Hideyuki Goto

Indlæg af Egon K P » 29/9/2013 kl. 21:25

Det er da en smuk form, blomsten har, jeg kan godt se, hvis den har samme blålige farve som Irmas, så har kameraet snydt dig.

http://forum.orkideer.dk/download/file.php?id=4800

Jeg kan i "funktioner" på mit kamera lege lidt med farverne, og bl.a. vælge mellem Vivid blå, grøn og rød. Siden jeg fandt dem, har jeg ikke haft problemer med, at blå/violet blev rød/lilla eller omvendt! :wink:

Men, selv som rød er den da flot! :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 30/9/2013 kl. 08:04

Tak Egon
Hmmm, Irma har vidst leget meeeget med funktionerne i sit kamera :lol: :lol: Min er ikke lige så mørk blålig som Irmas. Jeg vil lige prøve at kigge på de kamera funktioner, så kan jeg jo lige sætte et nyt billede i hvis det skulle tangere virkligheden lidt bedre.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 30/9/2013 kl. 11:42

Nu kan Irma jo have været lige så "uheldig" som dig, at den også blev skæv i farverne af sig selv, men denne gang i den blå retning! :P

Da det vel er frøformerede planter, det kunne formerne på de to planter tyde på, så kan farverne også falde meget forskellige ud. :wink: Men, det er jo et spændende tankeeksperiment, at Irma sidder der ved computeren og skruer op for farverne, eller, manipulerer med farverne på kameraet, nu har jeg snakket med Irma mange gange, og hun er lige den type, ......., eller, ...er hun? :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 30/9/2013 kl. 12:03

Nej Egon, jeg "snakker" rigtig tit med Irma, det er kun derfor jeg vover at skrive at hun har leget meeeget med funktionerne, jeg tror bestemt ikke at det virkelig er tilfældet. Irmas er bare mere blå end min. :lol:
Jeg tror heller ikke at vores planter er fra den samme "batch" min er i hvert fald købt hos en anden forhandler og mindst et år senere end Irma købte sin, men det har vel egentlig ingen betydning hvis de er frøformerede :roll:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 30/9/2013 kl. 12:36

Jeg var godt klar over, hvad du mente, jeg ville bare sikre mig, at nye medlemmer ikke misforstod det! :wink:

Frøformeringen kan være fra forskellige planter, selv fra samme forældre-planter vil de få forskellige udseender, meristemformerede planter vil alle have samme DNA fra samme "ophavs-plante", og vil alle ligne den. Der kan dyrkes som meristem fra mange planter (kloner) i samme art eller hybrid, men fra samme plante bliver alt afkommet ens. :wink: Hvis det giver mening! :roll:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 30/9/2013 kl. 15:51

Ja, jeg burde selvfølgelig lige have gjort opmærksom på at det kun var for sjov :oops:
Nu har jeg kigget på kameraet, det viste sig at det var indstillet med en streg nede i det røde
På det nye billede står den så lige midt i. Hvis jeg sætter den bare en streg op i det blå, så får jeg en rigtig flot blå blomst, men jeg bliver hurtigt afsløret fordi mine vinduesrammer også bliver blå :shock:

Billede
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 30/9/2013 kl. 16:06

Nu havde du jo sat et par lattermilde smiley's på deroppe! :wink:

Se, det var jo noget helt andet, nu er den jo lige så blå som Irma's! :D

Nej, så var den da langt flottere i rød! :lol: OK, nu skal jeg nok opføre mig pænt, jeg kan godt forsåt, du gjorde opmærksomt på, at den var lidt skæv i farverne, en flot glød, den har! :P
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 30/9/2013 kl. 19:21

Ja, der er ret stor forskel på de to billeder :)
De ville nu heller ikke have været helt tosset, med en i de lyserøde farver også :wink:

Men den er nu ret flot i blå :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 1/10/2013 kl. 09:11

Mange tak Egon og Jimmy :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
coz2001
Geografisk sted: Espergærde

Indlæg af coz2001 » 1/10/2013 kl. 16:28

Virkelig flot på det nye billede Erna.
Mvh
Christian

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 1/10/2013 kl. 16:31

Tak for det Christian :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 3/10/2013 kl. 14:18

:D :D ja jeg skal da vist til og ind på forum noget oftere så jeg kan forsvare mig :shock: jeg er forresten ikke så god til at skue på farveknapperne :lol: nå pyt det er nu en fin farve du fik på den til sidst Erna der ligner den mere min som jo desværre er gået til de evige jagtmarker efter at have haft flere blomster og nye skud men det var noget med vand og råd det tog 4 dage så var livet taget af den godt du har din endnu

Besvar