Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Pas på supermarkedet ;)

Skriv her, hvis du har en hybrid du gerne vil vide mere om. Skriv også her hvis du har en hybrid du vil gerne vil have identificeret.
Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 29/6/2007 kl. 17:41

Jeg tager også en ;)

Slog lige Zygo. Louisendorf op, og den er registreret på RHS, i 2004 af Glicenstein/Hoosier - hvilket vel lyder lidt hollandsk ;) Lavede lige et hurtigt stamtræ. Så er spørgsmålet bare hvorvidt de bare bruger navnet her i flæng..

Christian
Vedhæftede filer
zygo.JPG
zygo.JPG (14.41 KiB) Vist 8052 gange

Meginschild
Geografisk sted: Århus - eller tæt på ihvertfald

Indlæg af Meginschild » 30/6/2007 kl. 10:59

var også i kvickly og købe lidt ind :wink:

det blev dog kun til to, da kæresten var med, og han mener de fylder for meget i vindueskarmen (aner virkelig ikke hvor han får den ide fra :roll: )

men de havde også phal. fra livingcolours, og dem måtte man da slippe små 100 kr for, så kan man jo let forstå at de danske forhandlere har svært ved at følge med, når de udenlandske kan sælge deres for 40 kr!
Use the Megin of the World

Brugeravatar
Kim
Geografisk sted: Viby J (Århus)
Kontakt:

Indlæg af Kim » 30/6/2007 kl. 12:07

"...fylder for meget i vindueskarmen"??... absurd ide.*gg*

Ja, ganske billigt, det må man sige. Men et eller andet sted, har jeg det nu egentligt også godt med at vide hvor dyr man plante har været, hvis det f.eks. er en art jeg har købt ved en orkideforhandler. Men sådan er der jo så mange ting, som vi hver især sætter pris på.
Mvh.
Kim

Brugeravatar
William
Geografisk sted: København

Indlæg af William » 1/7/2007 kl. 23:35

Tak for tippet, Kim!... Min bankkonto er måske knapt så taknemlig.

Det blev til fire orkidéer - jeg kunne ikke få mig selv til at vælge nogen fra. Jeg havde mest lyst til at redde dem allesammen fra supermarkedsbrutaliteten!

Der så allerede ret hærget ud, da jeg kom ind i Kvickly på Frederiksberg i fredags. Der var mange flotte orkidéer, men det var også trist at se, at mindst 1/3 så mishandlede, syge eller halvdøde ud.

Jo, det er hård konkurrence mod de små gartnerier, men på et su-budget har jeg ikke råd til at være idealist. Til 1/3 af prisen af hvad jeg normalt giver, er det alt for fristende.

Jeg må gentage advarslen - pas på supermarkederne! :)

Tranlampe
Geografisk sted: Kastager, Lolland
Kontakt:

Indlæg af Tranlampe » 2/7/2007 kl. 08:31

Jette Rybak skrev:skal man i byen, så kan man jo lige købe sådan en flot sag med til værtindegave. Den holder længe og vupti, så er der fanget nok en orkidiot.
Jeg tror, du har fat i en rigtig god pointe, Jette. Det var nøjagtigt sådan, jeg blev fanget. Lugter det ikke lidt af pyramidespil? Det må være en oplagt sag for Morten Spiegelhauer.
Mvh. Camilla Hæstrup

Jette Rybak
Geografisk sted: Ølby

Indlæg af Jette Rybak » 2/7/2007 kl. 10:09

Og så har jeg lige gjort det modsatte. Skulle have en værtindegave med i går og vidste, at hun ville værdsætte en ''rigtig'' orkidé, så da jeg alligevel havde brændt lidt diesel af til de sydlige himmelstrøg på ferieudsalg, indkøbte jeg en helt vidunderligt duftende Brassia hybrid - og til bare en smule mere i købspris.

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 6/10/2007 kl. 21:24

LOL orkide forhandleren nede på falster er PT billigere end Bauhaus i Holbæk 8)

De har nemlig en navnløs phal. til hold fast i tastaturet og sid tungt på stolen 499 kr :shock:

Manden min var nede og skulle købe en eller anden dims til noget skorstensbygning og en god mand som han jo er :D tjekkede han da lige hvad de havde af orkideér. men uha 500 kr. for en phal. hybrid oveni købet uden navn det er lige i overkanten syns jeg.
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
Kim
Geografisk sted: Viby J (Århus)
Kontakt:

Indlæg af Kim » 7/10/2007 kl. 10:56

Heh, det må have været en enorm plante, eller også enormt flot, ellers så får de vist ikke den solgt*g*
Mvh.
Kim

Brugeravatar
Lluise

Indlæg af Lluise » 21/8/2009 kl. 16:49

Nede ved os (lige inden grænsen) har de en tid solgt Orkideer, godt nok "kun" phal. hybrider til 30 kr, de var også revet væk efter 3 dage, men de har da gjort det et par gange, også Kvickly. Og de har stort set altid orkideer til 50-55 kr til at stå, måske er det fordi det er så tæt på grænsen heheh.

Desværre har vi aldrig andet end phal. hybrider i Kvickly.

Måske tjener de slet ikke på dem, men bruger dem som "lokkemad" så kunderne handler ind hos dem, når de nu alligevel er der.

Kan da godt se at det må være træls for de små orkidegardnerier, for de kan jo slet ikke holde med. Er der nogen der ved hvad sådan en plante koster engro i Holland?

Den orkide til 500 kr. gad jeg godt se, det må være en fryd for øjet til den pris :D

Mvh. Louise

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 22/8/2009 kl. 00:03

Trøst dig, Lars. For en del af os, er supermarkedernes orkideer ikke interessante. Selvom du aldrig bliver rig af at have et stort udvalg, så er det nok mere tilfredsstillende end at dyrke 30000 phalaenopsis til Bilka. Man kan jo håbe, at orkideernes store popularitet vil medføre, at der er flere, der bliver intereseret i orkideerne som mere end blot en potteplante, der ser pæn ud i vindueskarmen. Dette er ikke sagt for at nedgøre nogen eller på anden måde at antyde, at der er noget forkert i blot at nyde en smuk plante. Der er bare så mange andre udfordringer og glæder ved at grave lidt dybere.

Med venlig hilsen
Lars Bagge

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 24/8/2009 kl. 08:21

Vi burde allesammen ELSKE de billige Phal. hybrider osv. folk kan købe i div. supermarkeder (inkl mig selv jeg kan ikke lade være hvis de er blomsterdygtige og til omkring 50 kr)

ALLE orkideér er smukke og dem man kan købe i supermarkeder tja...de er ofte den fundamentale grussti de fleste træder ind på i orkideérnes verden...Hvor mange nye medlemmer fik vores forum måske hvis ikke det var netop for disse billige vidundere ? ingen vil jeg tro.

Og jeg køber tro når de er der...ikke mindst fordi jeg er vild med orkideér men også for at fortælle hr/fru indkøbscehf at der er et KÆMPESTORT marked for billige orkideér :lol: snupper altid mere end en :)

Vi skal holde liv i orkide gartnerierne og holde div. indkøbschefer til ilden :) så køb dog en når i kommer forbi alligevel...hvis ikke til jer selv, så til en ven :)
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 24/8/2009 kl. 08:46

Enig.

Jeg købte en orkidé i Superbrugsen, som værtindegave til en veninde, og idag er hun lidt bidt af orkidéer. Det samme skete for kæresten, da hun fik en i morsdagsgave.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

tone lygren

Indlæg af tone lygren » 3/10/2009 kl. 13:47

Og det samme skete for mig, det var sådan jeg blev "bidt" ;) Tror ikke man skal være så kede af det, de er jo som regel ret "kedelige" i længden hvis man får blod på tand, og så skal man jo videre til specialforhandlerne :)

Besvar