Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Gomada Admaste x Oncidium enderianum

Skriv her, hvis du har en hybrid du gerne vil vide mere om. Skriv også her hvis du har en hybrid du vil gerne vil have identificeret.
Besvar
Brugeravatar
Ellen
Geografisk sted: Skive

Gomada Admaste x Oncidium enderianum

Indlæg af Ellen » 31/8/2007 kl. 18:13

Denne hybrid er Gomada Admaste x Oncidium enderianum.

Gomada Admaste er lavet på Gomesa crispa x Ada aurantiaca.

Jeg er ejer af sådan en plante. Men heldet mangler. Pt. står den i et vindue mod nord, temperet.

Er der nogen der også ejer denne plante, og har mere held med den end mig?? For jeg kunne godt bruge lidt hjælp; jeg kunne godt tænke mig, at den kom i blomst.

Den er vist på denne hjemmeside:
http://www.paramountorchids.com/Onc%20Interg1.html
Senest rettet af Ellen 11/3/2008 kl. 12:27, rettet i alt 2 gange.

Svea Hertz
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af Svea Hertz » 11/9/2007 kl. 18:46

Dette er billedet af en Den. Biggibum hybrid med tre blomsterskafter fra det samme sted.
Jeg har to af slagsen, men ikke set fænomenet før :?:
Vedhæftede filer
DSC00380a.jpg
DSC00380a.jpg (88.25 KiB) Vist 6089 gange
Svea

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Re: Gomada Admaste

Indlæg af Karen » 12/9/2007 kl. 17:26

Ellen skrev:Denne hybrid er Gomada Admaste, lavet på Gomesa crispa x Ada aurantiaca.

Jeg er ejer af sådan en plante. Men heldet mangler. Pt. står den i et vindue mod nord, temperet.
Nu har jeg ikke denne plante, men ved at Ada aurantiaca kan være lidt drilsk og at den er til den lidt mere kølige side. Så prøv måske at stille den lidt mere kølig.

Hvor lang tid har du fat den? og er den i blomsterstørrelse?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 12/9/2007 kl. 17:28

Svea Hertz skrev:Dette er billedet af en Den. Biggibum hybrid med tre blomsterskafter fra det samme sted.
Jeg har to af slagsen, men ikke set fænomenet før :?:
¨¨

Ikke noget unormalt i det. Toppen af denne type har mange blomster anlæg, typisk bringes så 1-2 blomsterstængler io vækst, men måske den bare er rigtig glad.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Svea Hertz
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af Svea Hertz » 12/9/2007 kl. 18:20

Hi hi Karen, det tror jeg :lol:
Svea

Brugeravatar
Ellen

Gomada Admaste x oncidium enderianum

Indlæg af Ellen » 11/3/2008 kl. 12:29

Nu er den kommet i blomst.
Vedhæftede filer
1Gomada Admaste x onc. enderianum.JPG
1Gomada Admaste x onc. enderianum.JPG (19.75 KiB) Vist 5420 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 11/3/2008 kl. 15:35

Det var da en utrolig dejlig varm farve, den har fået. Jeg kan ikke helt bestemme mig for, om den er rustrød eller orangebrun, men det ser jeg vel snart i Silkeborg, ik? :wink:

Men, hvad har du så gjort, for at få den i blomst? Eller, skal vi bare tilskrive det tålmodighedens vej? :lol:

Mvh Egon.

Brugeravatar
Ellen

Gomada

Indlæg af Ellen » 12/3/2008 kl. 12:30

Hej Egon

Jo, jeg kan godt tage den med, men ikke til udstillingsbordet, den har ingen blade. Den er nok orangebrun.

Jeg har flyttet fra et nord vindue til et syd vindue, så den har fået lidt mere varmere. Hvorfor den blomstere ved jeg ikke. Vil den komme med noget nyvækst, kan det være dejligt. Det kan jo være, at det er dens sidste krampe trækninger inden den går ud.....jeg kan jo bare holde døren lukket.

Hvis jeg nu åbner mine øjne, vil jeg kunne se, at den er i nyvækst :shock:

Besvar