Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hvem kender denne lille fyr? Eria pannea

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Hvem kender denne lille fyr? Eria pannea

Indlæg af Egon K P » 1/5/2008 kl. 09:51

Der gik jo ikke mange timer, før den forrige, som jeg lavede gætteleg over, blev gættet, så vi prøver da bare igen. Denne har jeg fået fra en import fra østen, så kan I vist godt udelukke Phragmipedium som muligt svar. :wink:

Den er ikke ret stor, og, den er kendt for sine kraftigt behårede knopper og på bagsiden af de udsprungne blomster, så de er ikke ved at mugne for mig, :lol: og heldigvis ikke fyldt med uldlus, selvom det ligner det! :twisted:

Det er en af de slægter, som rummer en utrolig stor variation i blomsterne, så om få år har denne sikkert fået et nyt slægtsnavn, ligesom mange af de andre i slægten. :roll:

Så, hvad kaldes denne lille fyr? :D
Vedhæftede filer
6632.jpg
6632.jpg (20.74 KiB) Vist 4755 gange
6619.jpg
6619.jpg (17.91 KiB) Vist 4755 gange
Senest rettet af Egon K P 3/5/2008 kl. 00:15, rettet i alt 1 gang.
Mvh Egon

Brugeravatar
Mads
Moderator
Geografisk sted: Århus C

Indlæg af Mads » 1/5/2008 kl. 22:32

Jeg kan ikke byde på et navn uden research, men vil da lige sige tak for at du præsenterer os for denne lille raritet med uldne knupper!

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 1/5/2008 kl. 23:23

Der må jeg godt nok også sige pas. Jeg har slet ikke nogen ide om hvor jeg skal lede.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 1/5/2008 kl. 23:33

Dejligt :wink: , men også lidt synd :cry: , at den åbenbart er lidt ukendt. I morgen kommer der muligvis et par hint mere, som kan hjælpe på vej, hvis navnet ikke er dukket op inden.
Mvh Egon

år

Indlæg af år » 2/5/2008 kl. 15:32

Hej Egon.Er det en art starte med E. og p.? Hvis ja så må de andre overtage.MVH.år

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 2/5/2008 kl. 20:04

Du har fuldstændig ret, År. Jeg regnede også med, at du ville kunne knække nøden! :lol: Så slap jeg for at komme med flere hints lige nu.
Mvh Egon

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 2/5/2008 kl. 23:45

Ja med lidt kraftig hjælp, og noget tid med Jay, så kom der pludseligt noget der ikke blot ligner men også må være det. Skal vi sige Eria pannea. Det er altid sjovt når der kommer noget helt nyt. Den er faktisk ret sød den lille uldtot.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 3/5/2008 kl. 00:14

Ja, så kan navnet vist ikke siges meget rigtigere. :lol: Så må I, Hans Jørgen og År slås om æren.

Den har forsøgt at blomstre et par gange før, men er aldrig nået længere end til knopstadiet, så jeg havde egentlig opgivet at se den fuldt udsprungen nogensinde. Men så tog den sig lige sammen, heldigvis.

Den har stået lidt i stampe, siden jeg købte den på en Indien-import for 2 år siden, men nu er den så begyndt at sætte nyskud, et enkelt er bl.a. sat ud gennem de små huller i dampotten.

Men det er da dejligt, når man kan "snyde" nogen til at "spilde" en masse tid med at kikke på orkidebilleder på Jay, så måske kommer der flere gætterier herfra om et par dage.

Her kommer lige et billede mere fra i dag, men det er lidt svært at komme tættere på den, sådan som den har pladseret blomsten og knopperne.
Vedhæftede filer
Eria pannea 7064.jpg
Eria pannea 7064.jpg (35 KiB) Vist 4685 gange
Mvh Egon

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 24/6/2009 kl. 00:33

Jeg truede vist med at sætte et par nye billeder ind i min gamle tråd, så det må jeg hellere få gjort.

Billede

Billede

Sådan, og så kan I godt glemme alt om den. Så prøver jeg den igen til næste år som en ny gætteleg, efter aftale med Jette :lol:
Mvh Egon

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 24/6/2009 kl. 23:40

Hej Egon
Så har vi da en chance for at gætte den 8)
Hans J.
Rødovre

Besvar