Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Angraecum scottianum

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Angraecum scottianum

Indlæg af Egon K P » 27/8/2008 kl. 23:50

Ja, det er så et par billeder taget for snart et par måneder siden. Egentlig var de blevet fundet for dårlige, til at jeg ville sætte dem ind, men jeg fik så ikke taget nogle nye, og den næste knop blev aldrig til noget, så da der ikke kommer så mange nye billeder på forumet, så bliver de hermed taget til nåde af mig.

Billede

Ikke verdens flotteste blomstring, den præsenterede, men alle kan jo ikke være perfekte.

Billede

Men det er så en af dem, der ikke er skindende hvid over det hele, som mange i denne slægt ellers er.

Billede

Og, som så mange andre blomster i min udestue, så kan sneglene også lide denne. Måske var det også derfor, at næste knop aldrig blev til noget.
Mvh Egon

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 28/8/2008 kl. 02:11

meget flot og sød blomst;) nåede desværre aldrig at se mine i blomst før de afgik ved døden:P men tror da jeg skal ha skaffet mig en ny:P
venlig hilsen Lasse

Heidi
Geografisk sted: Norge

Indlæg af Heidi » 28/8/2008 kl. 08:46

Veldig søt! Jeg har den selv og synes det er en flott liten plante.
Ellers så synes jeg du skal servere dine snegler et fat øl å drukne i heller enn å by på flotte orkideer!
Vennlig hilsen Heidi.

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 28/8/2008 kl. 09:50

Jeg kører en indædt kamp mod sneglene, Heidi, så måske skulle jeg selv drikke øl i store mængder, så jeg rigtigt kan blive sur på dem. :lol:

De bliver trådt på, hver gang jeg ser dem kravle på vindueskarmen, vinduerne eller på planterne. Der bliver smidt sneglekorn fra tid til anden, og alligevel er 5-10 større og mindre agersnegle en daglig fangst. Sad de bare udenpå mine godt 150 potter eller bag på mine godt 150 klodser derude, så var det jo bare at starte fra en ende af, men sådan er det desværre ikke. De sidder nede i barken i potterne, og inde i sphagnummosset på klodserne, så jeg må tage dem, efterhånden som de dukker frem. Måske er det tid til nematoder igen, det skulle også kunne tage livet af agersnegle.

Jeg har forsøgt med kartofler og agurker, men det er håbløst derude. Hvorfor gnave i en agurk, når der er friske skud af blomsterskafte derude? Bruger jeg øl, nu hvor der er fire store åbninger ud til det fri, så bliver udestuen nok invaderet af hvepse i stedet for, og, hvad er så værst? Men måske jeg skulle holde en ølfest for sneglene til vinter! :P

Jeg kan godt forstå, hvis du vil have en dig en ny, Lasse, det er jo en forholdsvis lille plante, med en rimelig mellemstor blomst.
Mvh Egon

Heidi
Geografisk sted: Norge

Indlæg af Heidi » 28/8/2008 kl. 14:39

Takk for beskrivelse av sneglekampen! En fattig trøst for meg som ikke har utestue..
Vennlig hilsen Heidi.

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 28/8/2008 kl. 20:31

Hej Egon
Du må en tur ned til købmanden ( ikke efter øl ) men efter gulerødder jeg er kommet mine snegle til livs på den måde og så er det ikke giftig.
Du skære nogle gulerødder i skiver eller strimler og lægger dem i mellem dine orkider om eftermidagen og om aftenen kl 21,30 til ? kan du gå ud og samle dem da sidder de på gulerødderne og spiser af dem.

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 28/8/2008 kl. 20:50

Hej Irma.

Det er i princippet det, jeg har prøvet med både kartoffel og agurk, og enkelte finder da også vej dertil, men de duftende blomster og knopper er åbenbart mere tiltrækkende. Nematoderne er heler ikke giftige, det er meget små orm, som opløses i vandingsvandet, og så hældes de ud over de områder, hvor sneglene lever, og er der så bare lidt held ved det, så kravler nematoderne ind i sneglenes åndingsrør, hvor de medbringer en bakterie til, som så giver sneglen noget i reningen af en lungebetændelse, så den bliver kvalt i skum indvendig fra. Det er det firma, som leverer nematoderne, der har fortalt i JOK for mange år siden, hvordan de virkede. Men ellers tak for guleroden. :lol:
Mvh Egon

Besvar