Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Nobile

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
oliver76
Geografisk sted: København sv

Nobile

Indlæg af oliver76 » 7/4/2011 kl. 14:40

Måtte bare have denne her. 75 kr
Vedhæftede filer
P4060013.jpg
P4060013.jpg (97.17 KiB) Vist 1717 gange
Oliver madsen

Asasara
Geografisk sted: Hørsholm

Indlæg af Asasara » 7/4/2011 kl. 20:29

Det var dog en utrolig smuk blomst. Den er meget romantisk at se på, måske endda en anelse genert at se på!

Tillykke med den!

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 8/4/2011 kl. 00:14

Tillykke med den Oliver. Jeg har selv én mage til, og det er min absolut bedste Nobile. Den kan let blomstre 3-4 gange om året.
Jeg vil da håbe, din viser sig at være lige så god :D
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

oliver76
Geografisk sted: København sv

Indlæg af oliver76 » 8/4/2011 kl. 14:22

Hvordan kan jeg få den i blomst?
Oliver madsen

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 8/4/2011 kl. 15:49

Generelt skal du tænke på, at den kan lide kølighed, så hvis du har et nordligt/østligt vindue uden radiator under, er det fint. Ellers er den ikke svær, den vandes godt, når den vokser, skal bare være tør mellem hver vanding. Det kan godt være 3 gange om ugen i den varme tid.

Når bulben er udvokset, skæres ned på vandingen - 1 gang om ugen og hver anden/tredje uge midt på vinteren, og ingen gødning i denne tid. Du kan let se, om du har vandet for meget eller den har stået for varmt. Så sætter den nemlig keikier i stedet for blomster.
Når den skal ompottes, vil jeg anbefale mellemstor pinjebark, som dræner godt, evt. med lecanødder i 3 cm tykkelse som dræn i bunden. Og man skal ikke gå op i for stor størrelse, den kan bedst lide at det klemmer lidt om fødderne. Jeg har min i en lerpotte, det holder roden køligt og veldrænet.

Du skal nok få den til at blomstre igen, den er supergod. Jeg tror forresten, den hedder Dendrobium Nobile "Winter Sparkle" Men om det er et registreret navn, ved jeg ikke.

Hilsen Helle
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Besvar