Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Lidt nyt herfra

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Lidt nyt herfra

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 09:30

Så efter en intil videre pænt hæftig sommer"ferie" har jeg endelig fået tid til at fotograferer lidt. Jeg blev lidt skuffet i søndags da vi kom hjem for min Den. fameri var afblomstret :( nåede faktisk ikke rigtigt at se den helt foldet ud...nåh men pyt den kommer vel igen til næste år.

Jeg var nede og besøge Hr. Karge og hans fantastiske orkide gartneri desværre havde jeg kun 1 time at kigge i så jeg må bestemt derned igen :P men lidt blev det da til jeg købte 3 Den. og en stor Rossioglossum blomsterne måler 14x12 cm

I drivhuset er der rigtigt gang i den flere sætter af til blomster end nogensinde før :)

Nåh her kommer min lille salve der er en hel del phaller men sådan er det :)
Vedhæftede filer
Den.fameri_pink_knopper.jpg
Den.fameri_pink_knopper.jpg (76.23 KiB) Vist 9821 gange
Den.fameri_pink.jpg
Den.fameri_pink.jpg (54.98 KiB) Vist 9821 gange
Rossioglossum_Rawdon_Jester.jpg
Rossioglossum_Rawdon_Jester.jpg (86.11 KiB) Vist 9821 gange
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 09:31

flere smukke blomster
Vedhæftede filer
Den.victoria_reginae.jpg
Den.victoria_reginae.jpg (58.29 KiB) Vist 9820 gange
Den.Hybrid_01.jpg
Den.Hybrid_01.jpg (86.05 KiB) Vist 9820 gange
Den.Hybrid.jpg
Den.Hybrid.jpg (76.82 KiB) Vist 9820 gange
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 09:32

flere endnu :D
Vedhæftede filer
Phal_01.jpg
Phal_01.jpg (104.29 KiB) Vist 9819 gange
Mads.Selfi_Orion_Planten.jpg
Ville lige vise den flotte plante også
Mads.Selfi_Orion_Planten.jpg (75.84 KiB) Vist 9819 gange
Drivhusetligenu.jpg
Sådan ser det ud ligenu
Drivhusetligenu.jpg (80.05 KiB) Vist 8440 gange
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 09:33

og lidt flere
Vedhæftede filer
Pupukea_Sunset_01.jpg
Pupukea_Sunset_01.jpg (75.37 KiB) Vist 9818 gange
Phal_03.jpg
Phal_03.jpg (82.32 KiB) Vist 8421 gange
Phal_02.jpg
Phal_02.jpg (46.38 KiB) Vist 9818 gange
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 09:34

og så lige det sidste :)

Desværre røg min restrepiaknop da jeg kom hjem og begyndte at rode med temperaturen forsøgte ellers at skærme den med en stor spand vand men ak varmeblæseren fik krammet på den så den nåede jeg ikke at se...men den var der og det er jo godt :)
Vedhæftede filer
Pupukea_Sunset_02.jpg
Pupukea_Sunset_02.jpg (60.25 KiB) Vist 9817 gange
MVH Sus

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 29/7/2011 kl. 09:48

Åh, det er jo sandt orgie af megaflotte orkideer :D

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 29/7/2011 kl. 09:58

suk,- ja mon ikke - hvor er det smukt
min den. viktoria regina står også med 4 knopper og ellers nærmest helt nøgen - spændende..

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 29/7/2011 kl. 10:11

Det ser jo flot ud. Både de nye, og de gamle. 8)

Skal du ned til Karge igen, og skal være der længere tid næste gang, så husk hængeren, det kan kun gå galt! :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 10:38

Tusind tak :)

Ja jeg nyder det også det er en fornøjelse at komme hjem efter kun 5 dage og opdage alt det der er sket nu tør man jo næsten ikke nævne det men min Pahinia har lavet noget jeg næsten er helt sikker på blir til blomster, så må vi se om den venter med at visne blomsterne ned EFTER de har været sprunget ud hi hi

Jaaaa....suk jeg nåede jo ikke engang at se det hele men Joachim var så rar og sød og viste mig lidt rundt skubbede til borde og fandt fine planter frem :P jeg blev totalt overvældet af der var så mange og havde fået besked på at begrænse mig lidt, dels fordi turen gik til London men også fordi der skulle være penge til Disel :lol: Så jo hængeren eller måske en flyttevogn ville være praktisk i forbidelse med et besøg hos Karge også fordi nogen af de Den. jeg forelskede mig i havde over 1 m. lange bulber dog slog fornuften det hurtigt i jorden med tanken om 1 m. lange bulber væltende rundt omme bag i bilen hele vejen over det nordlige europa og jeg fik ikek engang taget billeder :( glemte i min iver efter at komme ind i gartneriet/butikken mit kamera i bilen :roll: nåh men jeg husker det næste gang :D

Det er kun Den. victoria reginae og Rossioglossummen der er ny :) de er nede fra Karge :)
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 13:12

hi hi

så er der bestilt nye drivhuse :P 1 på 8m2 og 1 på 5 m2 :) Poly og til en slik :P hvor heldig har man lov til at være altså :D Glæder mig usigeligt meget

Så blir det store spørgsmå bare hvor skal de stå :lol:
MVH Sus

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 29/7/2011 kl. 13:23

Du må fortælle lidt mere: hvor har du bestilt, hvordan ser de ud, skal du varme dem op??????

Med venlig hilsen
Lars Bagge

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 29/7/2011 kl. 15:52

Herligt, herligt Sus. Du siger bare til, hvis du skal ha' en hånd med opsætningen af de 2 nye huse. Nu har jeg jo prøvet det 2 gange, så lidt ekspert er man vel :wink:
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 29/7/2011 kl. 16:14

Hi Hi

Ej det kan jeg godt se det var også groft jeg ikke fik skrevet mere end det :) Jeg blev bare så glad at jeg bare hurtigt griflede ned :D

Jamen jeg skulle finde noget drypvanding så lavede en google på dette, dba popper op jeg kigger, 8 m2 poly (tror det er 6 mm) med 2 vinduer og bred dør, 2,7 bred og 3,7 lang (mener jeg det var) 1700 inkl. div. tilbehør feks. drypvandingsystem og så er det lige rundt om hjørnet :P 20 min herfra :P

det andet er også en god kvalitet med kraftige aluprofiler 5 m2, i 4-6 mm poly uden fejl eller mangler og fremstår som nyt pris 1 kasse Øl :shock: hvor heldig har man lov til at være :D

Jeg har tænkt mig at issolerer med bobbelplast og håber så jeg kan holde det kørende til vinter medmindre det blir -30 så vover jeg ikke :lol:

Mange tak

Jamen det ville da være hygsomt Helle :) om ikke andet kan du komme forbi til en kop kaff og se de kære mandfolk svede lidt :lol:
MVH Sus

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 29/7/2011 kl. 19:31

De er meget flotte alle sammen, Sus, og det ser også godt ud i dit drivhus :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 29/7/2011 kl. 22:55

Det er nogle utroligt flotte blomstringer du har. :lol:

Så er der lige noget jeg ikke forstår. Du har været i Tyskland og købe 4 nye orkideer. Når du kommer hjem køber du 2 nye drivhuse. Vil det så sige at der skal stå 2 orkideer i hvert drivhus :?:

Neeeej, det kan vel ikke passe. Du kom til at hælde alt øllet i sneglene i haven, og nu har du overbevist din mand om at det er bedst at købe den kasse øl til betaling af det ene drivhus i Tyskland, fordi øl er meget billigere der. Altså skal du ind omkring Karge igen, så du kan få lidt til at fylde i de nye drivhuse, der skulle jo nødig være nogen form for afstand afstand mellem planterne. :lol: :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Besvar