Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium cuthbertsonii Robin Red X Sib,

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Dendrobium cuthbertsonii Robin Red X Sib,

Indlæg af Erna » 10/4/2012 kl. 13:53

Jeg vil lige vise min Dendrobium cuthbertsonii Robin Red X Sib, som jeg har købt hos Popow. Jeg kan selvfølgelig ikke tage æren for blomstringen da den allerede havde blomsterknopper da jeg fik den.

Jeg har jo også en orange som jeg købte hos Großräschen sidste år. Der er stor forskel på de to, den orange har meget mindre bulber de er ca. 2cm lange ( altså selve bulben, ved ikke om jeg skulle måle til toppen af bladene ). Bulberne på den nye røde er dobbelt så lange, bladene er så også tilsvarende større.

Den orange aflomstrede i december, og hvis den havde boet hos Per, havde den helt sikkert haft nye blomster kort efter. Min har ikke fået nogen nye blomster endnu, men ellers ser den ud til at trives på sit lille lerrør. Jeg tænker at den manglende nye blomstring måske skyldes at den ikke har haft nogen nævneværdig forskel på dag/nattemperatur. På en eller anden måde skal den snart ud, måske starte i drivhuset, så vil den i hvert fald få forskel på dag/nattemperatur.

Billede
Med venlig hilsen
Erna

Karinaf
Geografisk sted: Mejlby - Randers

Indlæg af Karinaf » 10/4/2012 kl. 16:03

Sikke dog en smuk og særpræget plante :)

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 10/4/2012 kl. 17:19

Hej Erna

Den er fin din clon.

Hvad synes du om det nye gule stads du har fået den i.

Ved du hvor man kan købe det.
Er det noget kisel eller hvad?

hilsen Per

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 10/4/2012 kl. 19:11

Det er da en smuk lille plante, du der har erhvervet dig der, som Popow altid gør nu om dage, så står den i det orange medie, der, efter hvad jeg har kunnet finde ud af er af vulkansk oprindelse. Derfor er det også et produkt, som Popow sælger. Jan Larsen har købt noget nede ved ham, om det var til eget forbrug, eller videresalg, det ved jeg så ikke! Jeg kan ikke finde produktet på Popow's hjemmeside, men, det er vel bare et spørgsmål om at spørge efter det! :wink:

Men et flot farvet eksemplar, Erna, det bliver om end endnu flottere, når de begge to blomstrer på samme tid. :P
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 10/4/2012 kl. 21:42

Tak skal du have Karina. Ja, jeg er virkelig faldet for dendr. Cuthbertsonii, selvfølgelig er det blomsterne man gerne vil se, men de dejlige mørkegrønne nubrede blade synes jeg også er utroligt smukke og dekorative.

Tak for det Per.
Jeg synes faktisk godt om det gule stads den er pottet i. Det holder rigtig længe på fugtigheden, det er noget underligt noget, hvis man skraber på en af stenene med neglen, så kan man uden det store besvær hurtigt pulverisere den. Jeg ved ikke hvad det er for noget, men det vidste Egon så.
Jeg har sendt en mail til Popow og spurgt om han vil sælge noget af det, og hvad det i så fald koster, jeg vender tilbage når han har svaret.

Tak til dig Egon.
Ja, jeg må se om jeg kan få den anden i blomst, det ville være dejligt. Og så går jagten ind på nogle af de andre farver f.eks. gul, hvid og pink. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 10/4/2012 kl. 23:01

Meget smuk, Erna. Man skal passe på med at besøge folk som Per. Det kan være smitsomt :lol:
Lars Bagge

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 11/4/2012 kl. 15:45

Tak skal du have Lars :lol:
Ja du har da ret i at det kan være smitsomt at besøge folk som Per.
Meen, passe på. Nej, det behøves ikke, jeg har i fulde drag nydt både besøget og det jeg blev smittet med. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 12/4/2012 kl. 11:38

Jeg håber, du kommer forbi Lyngby i aften og høre lidt om Disa. De vil nok også falde i din smag.
Lars Bagge

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 12/4/2012 kl. 14:31

Hej Lars
Desværre er jeg nødt til at springe over i aften. Det er godt nok ærgeligt, jeg ville meget gerne have lyttet til et godt foredrag. Det ville også have været rart at hilse på flere af medlemmerne af klubben, det kan jeg jo nå en anden gang. Foredraget derimod bliver jo næppe gentaget :(
Med venlig hilsen
Erna

Besvar