Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Et lille hyggeprojekt :)

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Jim Valentin
Geografisk sted: Nykøbing Falster
Kontakt:

Et lille hyggeprojekt :)

Indlæg af Jim Valentin » 15/4/2012 kl. 19:48

Hej folkens,

lad mig starte fra begyndelsen.. dette lille projekt har op til flere gange været skyld i, at jeg har mistet mine to nye små maine coon killinger, dvs. når man tror dette er et kradsebræt, så vover man livet ;)

Jeg havde lige nogle forskellige Phalaenopsis i overskud, efter jeg tømte et terrarium og en veninde donerede et par stykker, så et eller andet skulle jeg finde på. De to mindste er fra et terrarium, hvor de har boet et års tid, de har holdt sig i live, men så var det også det, altså så de ikke for gode ud.

Billede

Samtidig har jeg nogle palmestammer i overskud der også bare står og fylder på min altan, og sådan nogle 'guldklumper' skal man endelig ikke smide ud!

Billede

Og ja, når man nu står med en flok planter og en flot stamme, så kunne jeg ikke lade være med at lege lidt =)

Billede

Jeg ved godt de måske kunne stå bedre mht. naturlig vækstretning, men jeg tog chancen og har sat dem som jeg har gjort, det kunne ikke gå være end galt ;) Og så var det bare at finde ud af om skidtet ville fungere på denne måde..

... og her 3-4 uger senere, der må jeg bare erkende det er vildt så hurtigt man kan se synlig vækst! Ikke bare på en enkelt, men på hele fire! Den eneste jeg ikke har set synlig vækst på endnu, er en af de små fra et terrarium, som generelt dog ser langt bedre ud allerede nu =)
En af de større planter lægger også an til blomster, hvor to stængler bare er blevet større og større - dét kan da gøre en glad i ansigtet =)

Jeg overvejer stille og roligt at få fyldt flere og flere på stammen.
Mvh.

Jim Valentin S.

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 15/4/2012 kl. 20:36

Det er da en udmærket genanvendelse af dine 2 store gamle Phoenix roebelenii stammer, du var måske en af dem, der købte dem i Bilka for et par år siden som fuld vinterhårdføre, selvom de knapt tåler at komme under +5°C? :roll:

Om det er "ompotningen" eller den tiltagende dagslængde, der får gang i planterne, det er så lige det, men fint, at de trives! :P
Mvh Egon

Brugeravatar
Jim Valentin
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 15/4/2012 kl. 20:52

Jeg var én af dem der købte dem røvbilligt i Kvickly, men samme beskrivelse og udgang ;)

Nu det nok ikke lige nødvendigvis fordi de simpelthen bare elsker den stamme, men så længe de skyder så godt som de gør nu, så er chancen for fortsat succes umiddelbart god - og det gør mig glad ;)
Om ikke andet kunne det seriøst være flot med en stamme fyldt med Phalaenopsis, der så vil blomstre forskelligt som de nu har lyst til.
Mvh.

Jim Valentin S.

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 16/4/2012 kl. 18:29

Meget spændende idé....jeg kan sagtens se den stamme fyldt med orkidéer, for mit blik :D

Jeg vil glæde mig til at se billeder efterhånden som der kommer flere på, og efterhånden som de blomstre :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Jim Valentin
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 22/4/2012 kl. 09:43

Jeg har ikke travlt med at få den helt proppet, men der vil komme flere og flere løbende, synes stadig det lader til at fungerer helt super! Min onkel var forbi igår og nu vil han hjem og lege med samme princip - bliver flot når der kommer mange på og i blomst =)
Mvh.

Jim Valentin S.

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 22/4/2012 kl. 17:04

Ja, det bliver helt sikkert flot, og du må love at sætte billeder ind :D

Faktisk burde man jo siger diverse steder der sælger planter, at de også skal til at sælge døde palmer :P :lol:
...bare så vi andre kunne lege med
Mvh

Brugeravatar
Jim Valentin
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 22/4/2012 kl. 22:48

Det er netop derfor jeg er så dårlig til at kassere sådan noget! Min mor er faktisk blevet lovet den anden stamme, men hvis dette vil fungere, er det ikke sikkert hun får lov ;)
Det kunne nu være lækkert at kunne købe stammer som disse rundt omkring, det sgu for dyrt bare at købe for at klippe dem ned, hehe.

Faktisk forsøgte jeg det samme med en røvfuld bromelier, hvilket også fungerede rimeligt godt, hvis det er de rette man får hjem, men splittede den ad igen, da jeg siden fik plads til at dyrke dem i et terrarium med lidt bedre forhold til hvad de krævede.

Jeg skal skam nok vise billeder, no worries =)
Mvh.

Jim Valentin S.

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 23/4/2012 kl. 21:18

Ja, det ville være synd og skam at klippe dem ned.
Men jeg tænker lige.....kan man egentligt ikke sætte orkidéer på en levende palme? Den ville så sikkert nok skygge en del for orkiéerne....?

Når jeg tænker over det, så mener jeg da man kan få nogle "stolper" af et materiale, der vist nok kan optage fugt. Det er sådan nogle man ofte binder klatrende planter op på. De må da også kunne bruges
Mvh

Brugeravatar
Jim Valentin
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 24/4/2012 kl. 10:13

Selvfølgelig kan du det! Det er bare at sørge for rette lysforhold osv. og slå sig løs - havde jeg så stor en palme stående nu, havde jeg nok smækket dem på der =)

Der sælges ofte stolper med det der snor-lignende plante-halløj, som jeg lige nu har glemt hvad hedder. Jeg har en stor guldranke der vokser på sådan en, og har netop købt flere til billige penge i netto, der skal bruges til at hænge lidt andre planter på - jeg skal nok lige skrive navnet, når jeg får det tjekket.
Mvh.

Jim Valentin S.

Besvar