Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dendrobium loddigesii

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Dendrobium loddigesii

Indlæg af SirLonewolf » 22/4/2012 kl. 19:27

Så er det vist tid til at vise min Dendrobium loddigesii med blomster, nu hvor den også har nået at afblomstre siden jeg tog billederne :P
Den fik desværre kun 2 blomster, og virker mere interesseret i at lave keiki'er.

Først hele planten...

Billede
Dendrobium loddigesii

Så de to blomster tættere på...

Billede
Dendrobium loddigesii

Og så et nærbillede af blomsten. Jeg ved godt dybdeskarpheden ikke er perfekt, men opgav efter en del forsøg....derfor er den nu smuk alligevel...

Billede
Dendrobium loddigesii
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 22/4/2012 kl. 22:55

Den har jo to flotte farver sammen, at der så derud over også er en flot frynset læbe, gør jo ikke blomsten grimmere. :D

Kunne det tænkes, at du har "glemt" at give planten er mere tør periode hen over en del af vinteren, det er det, mine mangler, derfor får mine en lille sporadisk blomstring! :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 23/4/2012 kl. 21:26

Nej det gør den slet ikke grimmere :D

Se Egon, der rammer du jo sømmet på hovedet, for jeg var ikke klar over (eller kan ikke huske jeg har læst det) den skal have en tørkeperiode :oops:
Mvh

Brugeravatar
vilmis
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Indlæg af vilmis » 28/4/2012 kl. 20:50

Lilla og gul farver i sammen blomst er bare smuk for mig. Håber din dendrobium vil visse mere blomster i næste år.

Brugeravatar
Jim Valentin
Geografisk sted: Nykøbing Falster
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 28/4/2012 kl. 22:39

Smuk plante og blomster :)

Under hvilke forhold holder du din/jeres? Jeg har selv fået en fin en hjem for nogle uger siden, nærmere Dendrobium pierardii x loddigesii.
Mvh.

Jim Valentin S.

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 29/4/2012 kl. 09:10

Vilmis...
Ja, det synes jeg også. Det var den farvekombination jeg faldt for, da jeg købte den :D

Jim...
Min hænger i et nordvendt vindue i mit soveværelse, hvor der er køligere end i resten af lejligheden. Jeg vil tro der er omkring 18-20 grader. Jeg vander den samtidig med alle mine andre orkidéer, med 1-2 ugers mellemrum, og så bliver den sprayet ind imellem....især de perioder hvor der går 2 uger mellem vanding.
Ifølge Egon skal den jo så også have en tør periode hen over vinteren, hvilket jeg havde "glemt" :wink:
Mvh

Brugeravatar
Jim Valentin
Geografisk sted: Nykøbing Falster
Kontakt:

Indlæg af Jim Valentin » 1/5/2012 kl. 10:19

Hey Jimmy, tak for svar =)

Min lokale pusher, hvor jeg har købt min henne, han holder dem nemlig i sit drivhus, som nærmest når samme miljø som i mine terrarier, hvorfor jeg pt. har holdt min efter forskrifterne fra ham af, omvendt ville jeg gerne dele den og evt. forsøge med at få den hængt på det stativ jeg har til flere planter.

Jeg er slet slet ikke klog nok på orkideer endnu, til at vide om denne ganske enkelt bare er super robust.
Mvh.

Jim Valentin S.

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 5/5/2012 kl. 10:51

Jeg glemte lige at fortælle, at jeg har for lang tid siden taget 4 keikier fra den, og 2 af dem satte jeg i akvariet mens de 2 andre stod i vindueskarmen i soveværelset. De 2 i akvariet så ud til at stå stille, mens de to i soveværelset begge have lavet et nyskud hver. Efter jeg tog dem i akvariet ud og satte dem sammen med de andre i soveværelset, så har den ene lavet et nyskud også.
Så umiddelbart tyder det på, at forholdene i soveværelset er bedre end i akvariet. Men så længe din trives der hvor den er, så er det jo helt okay.
Mvh

Besvar