Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Et fejlkøb.

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Et fejlkøb.

Indlæg af LarsB » 5/6/2012 kl. 00:24

Nu har jeg fået et nyt kamera, så jeg kan tage lidt bilelder igen.

Jeg lod mig friste over evne med denne plante, men den er bare så flot. Denne blomst er 'kun' 30 cm. Den kan vist blive op til 40 cm. Den skal desværre have det varmt ,så jeg bliver nok nødt til at skille af med den igen. Lige nu har den 2 skafter og dette er den første blomst.

Billede

Den hedder Bulbophyllum echinolabium.
Lars Bagge

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 5/6/2012 kl. 00:52

Ja, det er en imponerende smuk og stor blomst, lige til man få næsen for tæt på den, så næsten væmmes man ved den et øjeblik. Dog skal temperaturen vist være over 23°, før den sender duft ud, er vi for et par år siden blevet underholdt om i JOK. Så, måske du undgår dens kvalme lugt, hvis du holder den til den kølige side! :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 5/6/2012 kl. 08:41

Hold da op en blomst. Den er smuk med sine sarte farver, og en imponerende størrelse.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Lars Roed
Geografisk sted: Sakskøbing
Kontakt:

Indlæg af Lars Roed » 5/6/2012 kl. 14:50

Hilsen
Lars Roed
www.orkideer.mono.net

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 5/6/2012 kl. 21:31

Den lugter ikke så godt, men man skal tæt på, før man mærker det. Der er mange BUlbophyllum, der lugter grmit, men jeg har endnu ikke været nødt til at skille mig af med nogen pga lugten. Det skal bemærkes, at min kære hustru er ret sart, og planten står i stuen, da der er alt for koldt sammen med de andre okideer. Nu må vi se. Måske kommer den med på aution på torsdag i Sjællands orkideeklub, men den får nok en mindstepris.
Lars Bagge

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 6/6/2012 kl. 22:35

Ah ja, Lars Roed...den husker jeg godt nu, at du viste frem og fortalte om
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Besvar