Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Lidt forskellige orkideer

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Liselotte

Lidt forskellige orkideer

Indlæg af Liselotte » 22/10/2012 kl. 11:53

Her er lidt af mine orkideer, lige for at prøve om det lykkes at ligge billeder ind :wink:
Det virker åbenbart fint, ved så ikke lige hvordan jeg skriver tekst i mellem billederne, men det kommer nok
Vedhæftede filer
DSC00240 LLH 1.jpg
Jeg mener det er en Brassia, men nogle mener det er en Cambria
DSC00240 LLH 1.jpg (78.99 KiB) Vist 1441 gange
DSC00242 LLH 1.jpg
Min Phap.
DSC00242 LLH 1.jpg (105.08 KiB) Vist 1440 gange
DSC00243 LLH 1.jpg
Min tvivlsomme Ascocentrum
DSC00243 LLH 1.jpg (93.41 KiB) Vist 1439 gange
38 orkideer og 9 frilands orkideer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 22/10/2012 kl. 15:55

Se, Liselotte, når du bruger forumets billed-vedhæftningssystem, så kan du ikke sætte tekst ind mellem billederne, så kommer billederne altid i bunden af hele teksten. Sådan er det!

Når jeg laver indlæg, og skriver nogle få ord imellem billederne, så uploader jeg først billederne til Photobucket, finder det link der, jeg skal bruge til forumet, og sætter det ind i min tekst, så kan jeg igen skrive et par ord inden næste billede.

Så skal du bare have dig oprettet som bruger først, der er flere uploadningssteder på nettet end Photobucket, og de er nok lige gode, vil jeg tro.

Om den første er en Brassia hybrid, eller en Brassia krydset med en anden slægt, kan jeg ikke sige, men, en Cambria i dens egentlige betydning er det ikke. Det er nemlig krydset mellem en Oncidopsis Rudra og Oncidium Clonius. Tidligere hed det kryds Vuylstekeara Cambria, nu skal den så hedde Oncidopsis Cambria. En "Cambria" er altså en krydsning mellem de tre slægter, Odontoglossum x Cochlioda x Miltonia, og, der er jo ingen Brassia'er imellem. Så, det var forhåbentligt ikke mig, der kaldte den en Cambria til sidste møde! :lol:

Den er da blomstervillig, mon ikke den holder et par uger!

Den næste må vist være en Paph. Maudiae-type, den er jo flot med sine rene linjer og farver.

Den sidste vil jeg glæde mig til at se, næste gang, den blomstrer, den er vist lige på det sidste her! Kunne måske være en Ascocentrum Princess Mikasa Pink, men, er den uden navneskilt, så glemmer vi alt om det navn!
Mvh Egon

Liselotte

Indlæg af Liselotte » 22/10/2012 kl. 17:15

Tak Egon, så fortsætter jeg nu bare med at gøre det på den måde her, lige pt. måske finder jeg ud af det andet på et tidspunkt :wink:

Ja jeg ved ikke helt hvad den første er, men ifølge min googling ligner det en Brassia Shooting Star, men er ikke sikker :wink:

Jeg mente også min Phap. var en Maudie type, vist ikke stavet rigtigt :wink:

Den sidste er købt som Vanda, men det viste sig jo at det var en ascocentrum, så noget navn har jeg ikke, men det er også ligemeget. Den er afblomstret nu, så det er spændende om jeg nogensinde får blomst i den igen :D
38 orkideer og 9 frilands orkideer

Besvar