Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Stelis ornata

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Stelis ornata

Indlæg af Erna » 25/1/2013 kl. 09:16

Ja, så er der ikke et øje tørt her, og sådan vil det nok være et godt stykke tid fremover. Der er nemlig i alt 4 blomsterstængler på min fine lille Stelis ornata.

Det er da utroligt at alt det kunne være inde i den lille blomsterknop. Jeg virkelig studeret knoppen og set den vokse sig større og større, begynde at få farve og pludselig kunne jeg også se prikkerne. Da jeg kiggede på den i går var der ikke det mindste tegn på at den var ved at lukke sig op, ikke så meget som en lille revne.
Da jeg kiggede til den i morges ca. 1 time efter at lyset var tændt, var blomsten helt foldet ud, det er jo næsten som om den er eksploderet. Når den næste knop er nået så langt, så vil jeg stå og kigge lige når lyset tænder. Tænk hvis man kan få lov til at se den folde sig ud.

Den er så utroligt fin og sød, det er virkelig en blomst som kan få mine nakkehår til at stritte, med risiko for forhøjet vandstand.

Billede

Jeg prøvede lige at tage et billede fra siden, jeg tænkte at man bedre kunne se ” frynserne” Ja, det ved jeg så ikke om man kan.
Billede
Med venlig hilsen
Erna

Tove
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Tove » 25/1/2013 kl. 12:38

Erna - Jeg finder simpelthen ikke ord ....., hvor er den sød og du :D dygtig
Hilsen Tove

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 25/1/2013 kl. 20:25

Tusind tak Tove :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 26/1/2013 kl. 14:47

Ja jeg må give Tove ret den er da virkelig sød og jeg tror da også at alle dine anstrengelser belønner dig . :)
Godt gået Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 26/1/2013 kl. 23:30

Ja, den er jo utrolig smuk, den lille dråbehænger! Godt, du fik den plante til huse, når den giver så megen lykke!

Den er svær at fotografere, det er lykkedes flot for dig! :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 30/1/2013 kl. 16:11

Tusind tak til Irma og Egon.

Nå, nej to tusind tak til dig Egon det er jo da på grund af dig at netop denne plante bor hos mig nu :lol:
Jeg er utroligt glad for den.
Nu glæder jeg mig til indkøbssæsonen for nu er jeg ved at få blod på tanden til andre spændende små planter :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Besvar