Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Trichoglottis putida

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Trichoglottis putida

Indlæg af Erna » 5/2/2013 kl. 10:16

Så sprang blomsten ud på min Trichoglottis putida. Ja, det har jeg købt den som, men jeg undrer mig nu over at jeg kun kan finde det navn hos de forskellige orkideforhandlere. På Kew og orchidspecies hedder den Trichoglottis pusilla og ifølge dem findes der åbenbart slet ikke en som hedder putida.

Jeg har haft den siden i somres så det er første gang den blomstrer hos mig.
For et stykke tid siden mistede den et blad, der gror faktisk alger på bladene, det kan ses på det ene blad på billedet. Jeg tænker at det er når bladet bliver helt dækket med alger, så kan det ikke ånde, og så dør det. Jeg kan dog se at den også har mistet blade før jeg købte den, der mangler da nogle stykker øverst, så jeg måske har det ikke noget med min pasning at gøre.

Billede
Med venlig hilsen
Erna

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 5/2/2013 kl. 12:16

Meget smuk blomst :)

Det med algerne på bladene kommer tit når gartnerierne kører med auto sprayvanding på klodsplanter, vanda'er mv.

Du vil nok gøre planten en tjeneste ved at tørre algelaget af med en fugtig klud, da det sidder og blokerer for alt lys til planten de steder hvor laget er tykkest, og det betyder jo i sidste ende mindre energi til planten.

Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 5/2/2013 kl. 13:53

Tak for det Christian :lol:
Nu har den fået en ordentlig tur med fugtige vatpinde, der var godt nok meget skidt i krogene :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 5/2/2013 kl. 15:41

Det er en meget flot pebermyntebolsjestribet blomst, du har fået frem der! :P

At navnet på den er forkert hos gartnerierne, kunne tyde på, at der på et tidspunkt er kommet en del frøplanter på markedet, hvor dyrkeren har fået sat et "sjusket" navn på glassene! Det er set før. :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 6/2/2013 kl. 11:43

Tak for det Egon :lol:

Tanken om at enten Popow eller jeg havde lavet en tastefejl strejfede mig lige til at begynde med. Meen at dyrkeren har sat et "sjusket" navn på glassene, den tanke faldt mig ikke ind, jeg forstod slet ingenting :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 9/2/2013 kl. 13:04

Nej hvor er den fin :) det er du bare god til Erna

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 9/2/2013 kl. 14:30

Tak for det Irma :lol:
Jeg har nu opdaget at den faktisk også dufter :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 9/2/2013 kl. 14:34

Ja det var jo så et pluds mere :lol:

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 9/2/2013 kl. 18:07

Meget smuk blomst :)
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Besvar