Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Nærbillede af små blomster

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Nærbillede af små blomster

Indlæg af SirLonewolf » 16/2/2013 kl. 21:53

Her får i lige at nærbillede af de små blomster på min Ludisia discolor, der har blomstret et stykke tid nu....på to skafter for første gang :D

Billede
Ludisia discolor
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 17/2/2013 kl. 02:42

De er svære at fange, de små blomster på den, har du fået nyt kamera? De er søde, og på nærbilleder kan man jo så se, at den også er meget dekorativt udformet! :P
Mvh Egon

Okstoft
Geografisk sted: KBH

Indlæg af Okstoft » 17/2/2013 kl. 11:23

Sikke nogle små søde blomster :-)
Mvh Christina

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 18/2/2013 kl. 09:23

Hvor er de bare søde Jimmy. Må vi ikke se hele planten, bladene er vidst også meget dekorative?
Jeg tror jeg selv har haft en for en del år siden, uden at vide at det var en orkide.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 18/2/2013 kl. 10:06

Takker :)

Egon....
Ja, de er noget svær at fange når de er så små, og det er ikke lykkedes mig helt perfekt. Det er stadig det gamle kamera jeg bruger, og da det er et spejlreflekskamera har det stort potentiale, så når billederne ikke er perfekte er det helt og holdent min skyld :P

Erna....
Jo, det må i da godt. Det billede jeg fik taget viser ikke billederne i alt deres pragt :?
Men du har helt ret i, at bladene er helt fantastisk smukke. De har en overflade, der ligner de er helt fløjlsblød, og er mørkegrønne med røde tegninger, der mest af alt ligner de ville skinne som guld i solens stråler.

Jeg må lige se om jeg ikke kan få taget nogle gode billeder af bladene, en af de nærmeste dage.

Her er et billede der er taget samme dag som billedet af blomsterne herover.

Billede
Ludisia discolor
Mvh

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 18/2/2013 kl. 10:09

Glemte lige at spørger...

Er det normalt, at de to små hvide "tunger" der kommer fra det gule, stikker ud mod venstre i stedet for lige ned?
Ja, hele den gule ting (inkl. "tungerne"), vender mod venstre.
Mvh

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 18/2/2013 kl. 14:58

Om det er normalt afhænger nok af, hvor stort et gartneri din plante stammer fra! :roll:

I naturen vil det nok ikke være normalt, men, det gartneri, som din plante stammer fra har muligvis fået fat i en plante oprindeligt, som måske havde en gen-fejl, så den er lettere drejet i blomstens enkelte dele. Da de tager delestykker til den næste blomstrings- og salgsperiode, hvor de igen står og lokker hos blomsterhandlerne, så vil denne gen-fejl kunne "overtage" pladsen som det "normale" blomsterudseende i fx EU, bare gartneriet er stort nok! :shock: Så, normalt eller ej, er jo et godt spørgsmål.

Kikker du på dette billede:

som jeg nu har fjernet linket til, p.g.a. advarsler, :wink:

så kunne den også se lidt skæv ud, måske p.g.a. vinklen, det gør mange billeder faktisk, her er et billede mere, som vores blomster burde se ud, min plantes blomster ser også lidt "forkrøblede" ud.

http://www.mborchid.com/%E0%B8%A7%E0%B9 ... color.html

Men, her kan du så se, hvordan botanikerne opfatter denne plantes udseende:

http://orchid.unibas.ch/phpMyHerbarium/ ... 53411m.jpg

Så, jeg kan ikke give dig et endegyldigt svar på, om det er "normalt", at blomsten drejer! :lol:
Senest rettet af Egon K P 19/2/2013 kl. 03:09, rettet i alt 1 gang.
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 18/2/2013 kl. 15:50

Tak for billedet Jimmy :lol:

Egon jeg får altså en advarsel fra mit antivirusprogram om at det er et farligt websted, når jeg trykker på den første link. Gør du ikke det?
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 18/2/2013 kl. 17:05

Nej, det kan jeg godt se Egon. Men om den er fra et stort gartneri aner jeg ikke, jeg købte den af Irma (tror jeg det var).
Men hvis man ikke kan lide synet, er det jo godt blomsterne er så små at man ikke lægger mærke til det :P

Som Erna, får jeg også en advarsel af mit antivirus program (Avast), fra det første link.
Mvh

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 19/2/2013 kl. 03:06

Hmmmm, jeg får ingen advarsel. Jeg har AVG Linkscanner, som burde advare mig, inden jeg går ind på siden, og Microsoft Security Essentials som anti-virus program.

Men, nu fjerner jeg linket, så er jeg ikke ophav til, at nogen får virus, hvis det er det, der er galt! :wink:
Mvh Egon

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 19/2/2013 kl. 10:18

Ja Jimmy du har købt en af mig og jeg har da heller ikke tænkt på at den måske ikke var som den skulde være :(
Men den er da blevet stor og fin :)

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 19/2/2013 kl. 17:17

Egon...
Jeg ved ikke om Erna også bruger Avast, men det kan sagtens tænkes at det er en falsk positiv. Selvfølgeligt er der også den mulighed, at dine programmer ikke fanger skidtet :P
Begge dele er set før, men når nu du bruger to forskellige programmer, så tror jeg mere på at det er Avast, der kommer med en falsk positiv scanning.

Irma....
Der er nu ikke noget i vejen med at blomsterne vender tungen til siden...ikke for mig i hvert fald :)
Ja, den er vokset siden. Den har dog med tiden mistet nogle stængler, som jeg beskrev i en tråd for lang tid siden. Det skete nogle gange, at stænglerne blev bløde lige omkring jordoverfladen, og så knækkede. Det problem har jeg så ikke haft længe nu.

Bare så du (og andre), kan sammenligne, så er her et billede fra da jeg fik den...

Billede
Ludisia discolor
Mvh

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 19/2/2013 kl. 19:35

Jeg bruger mcafee. Ja, det kan vel tænkes at forskellige antivirusprogrammer ikke leder efter nøjagtigt det samme, de kan jo kun hvad de er programeret til. Jeg ved ikke hvad en falsk positiv er, men måske kan det sammenlignes med at man ikke kan sende/modtage f.eks. en exe. dat. eller mdb. fil vedhæftet til en email, de filtyper er i sig selv jo ikke slet ikke farlige/skadelige, men hvis de bliver misbrugt kan de jo være farlige/skadelige ?

Den har groet godt din Ludisia mens du har haft den. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 20/2/2013 kl. 10:50

Når nu du bruger et andet program end jeg gør Erna, så tyder det endnu mere på der måske er noget galt med den side. Men jeg har før oplevet en side jeg havde brugt meget, pludseligt fik mit antivirusprogram til blokere siden. Det viste sig så, at hackere havde lagt skidt op på siden, der så blev kørt sammen med siderne.

Falsk positiv, er når et antivirus program finder en virus (i en fil, hjemmeside mm), der viser sig ikke at være en virus. Alle antivirus programmer kan angive en falsk positiv, derfor er det vigtigt at scanne med et andet Antivirus program, hvis det du køre på computeren finder en virus. Der er heller ingen Antivirus programmer der kan finde alle vira, så igen er det vigtigt at scanne med andre programmer i ny og næ.

Heldigvis findes der nogle gratis online antivirus scannere, så dem kan man jo benytte sig af.

Her er et nogle få stykker. Der kan være enkelte af dem, der kun lader dig scanne få gange gratis, men de fleste skulle være gratis hele tiden.

Panda Security: http://www.pandasecurity.com/denmark/ho ... ctivescan/
Trend Micro: http://housecall.trendmicro.com/
ESET: http://www.eset.dk/trusselscenter/online-scanner/

Jeg fik for ikke så længe siden, en nyhedsmail med en liste over gratis online virus scannere mm.,en jeg kan ikke lige finde den nu. Jeg skal nok lægge den op hvis jeg finder den.
Mvh

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 20/2/2013 kl. 16:30

Jeg fik også en advarsel via en pb'er, at der var noget galt med den side, nu har jeg været inde og kikke på den side nok en gang, måske det er et "skummelt" PC-reparations-program, man kan downloade derinde, der meget ofte ødelægger computeren, i stedet for at reparere den, så den bliver langsommere, der er også et datings-download, om de kan få jeres link-scannere til at advare, det er så lige det. De samme downloads findes også på DMI og PhotoBucket, i så fald burde de jo også give anledning til en advarsel.

Jeg har kørt Panda-online-scanneren nu, men kun de mest oplagte steder på computeren, en fuld scanning med mine mange billedfiler tager omkring 8 timer. Panda har tidligere advaret mig om, at to genveje til et tudsegammelt spil på min computer var mulige vira, den fejl er de holdt op med at finde, jeg kopierede dem til et eksternt drev, inden den fik lov til at slette dem, de er sidenhen sat tilbage, så, var der noget galt, burde der jo stadigvæk være det.

På et tidspunkt var jeg tæt på at købe Panda som min beskytter, men, så fandt jeg en ganske alvorlig fejl i deres virus-program, det virus, deres online-scanner fandt, kunne deres "rigtige" program ikke finde, som jeg havde downloadet på gratis prøve i en måned, det var der stadigvæk, og var et program, som kunne sladre om noget indhold på computeren. Da jeg skrev til Panda om problemet, fandt programmet virus'et næste dag efter en update, og fjernede det. Der stod i deres virus-database, at de i 1½ år havde kunnet fjerne dette virus, fra 2. dag, efter det blev opdaget, det kunne de så ikke. Ikke så meget som et tak for hjælpen, fik jeg, kun en forundret medarbejder, der efter en måned skulle høre, om jeg ville købe programmet, nu jeg havde prøvet det gratis i en måned. Der var det 3 uger siden, jeg havde slettet det igen, så, det skulle jeg ikke. Der er mange danske firmaer, der bruger dette oprindelige danske anti-virus-program, jeg håber da ikke, at alt for mange mistede forskningsresultater mm., de 1½ år, viruset uhindret kunne hente data på computerne.

Se, det var så både et eksempel på et "falsk positiv", min spil-exe-fil, og en positiv i online-scanneren, som ikke fjerner et virus, men fortæller det er der, og så købe-udgaven, som ikke kunne finde det!

Her er endnu et par eksempler på "falske positiver" fra dagens scanning med netop Panda, håber jeg.

Billede

6 "skumle" filer, fandt den på computeren. Den havde advaret mig om, at den ikke kan arbejde sammen med min firewall, så jeg skulle selvfølgelig lige se, hvad den havde fundet.

Billede

Nu går virus jo tit efter Microsoft-produkter, men, her tror jeg så mere, det drejer sig om, at det problem, Panda har med at arbejde sammen med bl.a. Firewall'en har udløst en "falsk advarsel".

Billede

Det var indholdet af rapporten, som ikke siger mig meget, om de bør rette "fejlene"!

Billede

Det fik programmet så ikke lov til. Man er nødt til at have en virus-scanner, men, man skal også huske, at de kan tage fejl, det har Panda så bl.a. vist mig et par gange gennem tiden.

Om der er noget suspekt på den side, jeg tidligere linkede til, ved jeg ikke, men i princippet kunne det jo være det, der har ændret på noget på computeren, så den ikke længere kan genkende den fare på nettet, jeg undrer mig så over, hvorfor AVG-Link-Scanneren ikke også dukker frem som noget, der om muligt er inficeret. :roll:

For lige at vende tilbage til dine blomster, så var det ikke ment som en kritik, at som du selv siger, den er skæv i blomsten, jeg har både en art og en hybrid, som har en skæv blomst, hvor den ikke folder sig helt normalt ud, begge havde jeg set i blomst, inden jeg erhvervede dem, det er nogle af de små luner, naturen også kan byde på! :lol:
Mvh Egon

Besvar