Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

To Cattleya hybrider i blomst hos mig

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

To Cattleya hybrider i blomst hos mig

Indlæg af Erna » 21/3/2013 kl. 12:46

To Cattleya hybrider i blomst hos mig. Den første købte jeg i 2011 i Tyskland, nu blomstrer den første gang, 3 blomster blev det til.

Blc. Orange Show 'Cloud Forest'
Billede

Den røde catt. hybrid købte jeg sidste år i febr. Den havde 4 blomster. Så er det jo lidt sjov når den nu blomstrer med ialt 13 blomster. :lol:
Billede
Med venlig hilsen
Erna

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 21/3/2013 kl. 13:57

Hej Erna

To flotte Catt. som man bliver glad af at se på, især når
som i dag kikker ud af vinduet.
Den rødlige må næsten være en Hybrid af Catt.aurantiaca.

hilsen Per

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 21/3/2013 kl. 16:12

Meget meget flotte Erna og skønne farver :)

Tove
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Tove » 21/3/2013 kl. 17:01

Superskønne pangfarver og flotte store billeder :D

Hvis jeg sætter billeder ind og prøver at overholde
"Vejledning: Tilpasning af billeder til Forum", synes jeg altid, det bliver små billeder.....
Hilsen Tove

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 21/3/2013 kl. 18:25

Det ser jo godt ud, Erna.

Den første er jo nærmest ferskenfarvet, det bliver den jo ikke grimmere af. Og den anden ser da ud til at kunne lide din pasning af den, godt gået.

Du har fuldstændig ret, Tove, at overholder du størrelserne for billeder, sat direkte ind på forumet, så er de meget mindre. Men, tilmelder du dig på fx Photobucket, så kan du lægge dine billeder derop i store størrelser, så finder du IMG-koden i billedet der, den kopierer du, og sætter den ind, hvor du vil have billedet til at sidde, og så kan du fortsætte med at skrive under billedet. Så er der ingen begrænsninger på billedstørrelsen eller mængden af billeder i en mail. Så henter forumet billederne på din billedlagerplads på Photobucket, hver gang, nogen åbner tråden. :wink:
Mvh Egon

Tove
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Tove » 21/3/2013 kl. 22:17

Ok Egon - Det må jeg prøve at dyrke lidt, foreløbig har fået mig oprettet, så må vi se om jeg kan finde ud af det :D
Hilsen Tove

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 25/3/2013 kl. 09:11

Mange tak for jeres respons, det varmer dejligt her i vinterkulden. :lol:

Den med de 13 blomster Egon, ja den har nok godt kunnet lide de forhold jeg har budt den.
Meen, nu spekulerer jeg så på, om det er maksimum med 13 blomster per stilk. Jeg har læst at f.eks
Cattleya amethystoglossa kan få op til 20 blomster per stilk, men derfor behøver min røde unavngivne hybrid fra Plantorama jo ikke kunne præstere det samme. Det kan nok ikke betale sig at tænke for meget på det. Næste år får den såmænd nok kun to blomster.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar