Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Så skete det,

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.

Kan afkommet af min smukkeste orkide genoplives ?.

Afstemning sluttede 12/6/2013 kl. 18:41

Ja, afkommet kan redes.
1
33%
Nej, afkommet kan ikke redes.
2
67%

Afgivne stemmer: 3

Brugeravatar
sirdann
Geografisk sted: Storkøbenhavn.

Så skete det,

Indlæg af sirdann » 23/5/2013 kl. 15:57

Der ikke måtte ske. Min smukkeste orkide (Phalaenopsis Hybrid) er død. Først afgik mor ved døden, og nu hendes afkom.
Afkommet kom sig aldrig rigtig, over tabet af sin mor. Nu er de så sammen, i den evige orkidehimmel R.I.P.
Dette er en sorgens dag. Alt håb er ude, eller er det ???. Prøver genoplivning af afkommet, men er bange for at det er for sent. :cry: :cry: :cry: .

sirdann
Vedhæftede filer
Så skete det der ikke måtte ske 006.JPG
Så skete det der ikke måtte ske 006.JPG (64.72 KiB) Vist 2616 gange
Så skete det der ikke måtte ske 013.JPG
Her prøver jeg genoplivning.
Så skete det der ikke måtte ske 013.JPG (64.49 KiB) Vist 2616 gange
mvh. sirdann - 42 år m./Phalaenopsis.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.

Brugeravatar
sirdann

Re: Så skete det,

Indlæg af sirdann » 24/5/2013 kl. 23:43

Jeg har svært ved at komme mig, over dette store tab. Ak & ve, hvad skal det hele dog ende med ?.

sirdann *I dyb sorg.

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 25/5/2013 kl. 00:08

Kære Dann
Jeg synes virkelig at du kører det her op i noget det ikke er.
Virkeligheden er at det er ikke din mor, far, søster, bror, kæreste, kone, søn eller datter som er død.
Det er lige før man får det indtryk, når man læser dine indlæg.
Det er en orikdehybrid og dens keiki som er død, hvis dine tab og sorger her i livet, ikke bliver større end det her, så skal du prise din lykkelige stjerne.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
sirdann

Indlæg af sirdann » 25/5/2013 kl. 00:30

Kære Erna.

Jeg er dybt ulykkelig, over dette store tab. Mor & afkom som begge er døde (R.I.P.), deres lige findes bare ikke.
Jeg får dem aldrig tilbage. Nu føles det hele tomt & ligegyldigt.

Prøver genoplivning af afkommet, tigger & ber til at dette lykkes. Men det ser desværre ikke så godt ud.

Håber at du alligevel, kan forstå min dybe sorg.

mvh. Dann

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 25/5/2013 kl. 20:24

Til Erna

Jeg vil give Erna ret.
Det er en hån mod dette forum oprettet af dansk orkidiklub,
at gøre det til en bedemandsfarse.
Ja jeg tror faktisk at Dann forsøger at ødelægge dette forum
med sine underlige indlæg.

Et eks.

Hun er med baby.

Visninger 9719 gange

Det kan kun være fordi han selv har trykket ca. 9000 gange
på sit eget indlæg.

I andre indlæg kalder hans sig Gartner og kommer
med fuldstændige forkerte råd(feks. plant om om vinteren)

Jeg vil slutte med indlæg i dette forum,hvis Dann ikke
ændre sit brug af forumet..(problemer bør ikke ligge under vis dine orkideer).

mvh Per Alm
35 års medlemskab af Dansk Orkideklub

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 25/5/2013 kl. 21:41

Jeg er kun gået ind og læst indlægget, fordi du Per og Erna skrevet noget her. Ellers læser jeg ALDRIG Danns indlæg, da synes det er spild af tid. Jeg synes Dan skal få sig et liv og finde et andet sted med sin ligegyldig og tit forkerte info. det nærmere sig misbrug af forummet, findes der ikke en deleteknap

Brugeravatar
sirdann

Indlæg af sirdann » 25/5/2013 kl. 22:14

Til Per.
Du er vist bare misundelig, mere er der vist ikke at sige til det.

Til monicakasandra.
Ja den er go med dig. Og hvis nogen er ligegyldig her, så det vist dig.

mvh. sirdann

Brugeravatar
sirdann

Indlæg af sirdann » 25/5/2013 kl. 22:44

Der er liv i potten endnu, så alt håb er trods alt ikke ude endnu.

Mvh. sirdann
Vedhæftede filer
25.05.2013 001.JPG
Her en fin grøn rod.
25.05.2013 001.JPG (49.36 KiB) Vist 2616 gange
25.05.2013 005.JPG
Og her en anden fin grøn rod.
25.05.2013 005.JPG (49.51 KiB) Vist 2616 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 26/5/2013 kl. 03:16

Jeg vil give både Erna, Per og Monica ret, ikke bare i denne tråd, men også de andre, hvor de og andre har været inde og kommentere på dine indlæg Dann.

Ligesom Monica, så læser jeg sjældent dine indlæg, og dine mange opdateringer via billeder af den mindste forandring i dine planters liv, dem ser jeg aldrig.

Men, nu er du så trods alt holdt op med at klippe rødderne og bladene af dine planter, hvis de har den mindste "fejl", så, noget har du da lært af dine mange dødsfald blandt dine Phalaenopsis. Fra at du aldrig havde haft en eneste plante, der var død for dig, og ikke ville høre på, hvad andre havde af livslange erfaringer om pasningen af Phalaenopsis, så har du trods alt taget nogle af de "gamle" dyrkeres erfaringer til dig, nu dine planter dør for et godt ord, så igen, fra at du var klippefast i din tro på, at dine dyrkningsmetoder var de bedste, så har du erfaret, at andres viden måske kan få dine planter til at overleve. Du er gået fra at "undervise" nye medlemmer i, hvordan man fjerner plantens energireserver med saksen og kniven, så de dør hen over vinteren, til at spørge om hjælp, et stort fremskridt i mine øjne!

Men, der er ikke megen "værdi" for os andre i at læse om hvert et nyt blad, dine planter får, hver en forandring, der sker med dem, hvad skal vi med det? Der er næsten ingen, der kommenterer dine indlæg, du lever meget dit eget liv herinde på forumet, og, som du har fået at vide flere gange, så skriver du mange af dine indlæg de forkerte steder, som Per skriver, "(problemer bør ikke ligge under vis dine orkideer)". Og, det er jo ikke første gang, du har fået det at vide! Du respekterer ikke forumets "grundprincipper", men skriver somme tider dine indlæg i "Vis os dine orkideer", selvom det er helt andre ting, du vil "formidle", måske fordi du forventer, at så er der flere, der ser dem, eller......, hvorfor vil du ikke respektere de kategorier, forumet består af?

"Ompotning, vanding, deling, placering mv
Spørg her hvis du har generelle dyrkningsmæssige problemer eller kommentarer.
"

Har du ikke dyrkningsmæssige problemer?

"Blomstrings problemer
Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
"

Var det ikke mere relevant, at bl.a. dine to sidste indlæg i "Vis os dine orkideer" fx lå her?

Eller

"Syge planter.
Skriv her, hvis din plante er blevet inficeret med en eller anden form for utøj eller bare ikke vil trives.
"

Også et emne, der ville passe fint til mange af dine indlæg. Men, mange af dine indlæg ligger i "Vis os dine orkideer", det er ikke der, dine døende planter skal vises! Det er ikke der, dine spørgsmål skal stilles! Det er ikke der, du skal krænge dine følelser ud over de orkideer, du har slået ihjel. Det er fint nok, at man er ked af, at orkideerne dør, men gøre det til et sørgeligt "familie-anliggende", som du gør, er usmageligt! Det hører måske hjemme på Facebook, ikke på orkideforumet!

Du har søgt efter mange orkideer gennem tiden, mon ikke det var aller første gang, du søgte efter en hybrid her på forumet, at jeg brugte 2 timer på at hjælpe dig. Min computer gik bl.a. i sort, da jeg forsøgte at følge et link til din efterlyste hybrid, og da jeg skrev om mine erfaringer med at søge efter den plante til dig, så fik jeg en mindre skideballe af dig, for ikke at læse dine indlæg, før jeg svarede på dem. Da det så gik op for dig, at det ikke var mig, men dig selv, der ikke læste andres indlæg rigtigt, så slettede du dine to indlæg, der var åbenbart ingen, der måtte se, at du kunne begå fejl! Så skrev du et par pb'ere til mig, med et mindre pænt indhold i, det var takken for, at jeg forsøgte at hjælpe dig, og, det var så stort set eneste gang, jeg har gidet bruge tid på at hjælpe dig. Måske andre har oplevet det samme, det inspirerer ikke ligefrem til at bruge tid på dig og dine indlæg.

Som du skrev for nylig i dit efterhånden 6 sider lange indlæg om planter, du leder efter:

"Ja, det er jo ikke meget jeg har fået ud af dette indlæg, faktisk slet ingen ting .

Men jeg vil da gerne hjælpe mine orkidevenner. Se her : viewtopic.php?f=4&t=3602."

Som Erna skrev, så havde du faktisk fået hjælp, men, det erindrede du åbenbart ikke selv. Dem der havde brugt tid på at hjælpe, fik en kold skulder, du kunne ikke bruge deres hjælp til noget som helst, mente du! Flot! Det vil da virkelig være en opmuntring for andre til at "spilde" tid på at hjælpe dig!

Og, den hjælp, du henviser til, du giver dine "orkidevenner", har jeg lidt svært ved at se værdien af! Foreløbig skal din hjælp være stort set hemmelig, uha, hvor spændende, om et år får vi dine guldkorn af erfaringer, du så har gjort dig, nej hvor vi dog glæder os til det år er gået. Eller gør vi.....? Jeg kan ikke se, hvad hjælp jeg får i det indlæg! Men måske dine "orkidevenner" kan!

Prøv at kik på dine mange indlæg, hvor ofte får du respons på, hvad du skriver? Ikke særligt tit. Som Monica skriver, så er hovedparten af dine indlæg spild af tid for os andre, til de fleste tider springer jeg også dine indlæg over, kun når nogen som i aften gør mig opmærksom på, at nu er der igen problemer i en af dine tråde, så går jeg ind og læser, hvad der er skrevet, og, jeg må helt klart give Erna, Per og Monica ret, jeg synes heller ikke, at mange af dine indlæg har nogen berettigelse på forumet, og slet ikke, når du ikke vil respektere de emner, der er sat op!
Mvh Egon

Brugeravatar
sirdann

Indlæg af sirdann » 26/5/2013 kl. 14:58

Hej Egon.

Jammen Egon dog, sikke du kan.

Det passer fint, da jeg heller aldrig læser dine indlæg/svar. Og jeg er IKKE holdt op med at klippe blade, hvorfor skulle jeg dog det, når jeg får planten som jeg vil ha' den.
Har ALDRIG klippet friske rødder. Hvor du har det fra, kunne du måske fortælle ?. Jeg havde rigtigt som du skriver, ikke en eneste død orkide. Men når altandøren v./karmen, står åben i hård frost... ja så dør orkideerne. Jeg er orkidefreek, men min kat kommer først, og det ALTID.
Jeg holder mig til min egen erfaring, den har jeg mere af end de fleste. Og hvad angår mine dyrkningsmetoder,
så er de gennemprøvet & virker.
Hvis der ikke er megen "værdi" i, at læse om mine planter, hvorfor så alle de visninger ?.
Og Egon, din såkaldte hjælp, er jeg helst foruden - tak.
Jeg har taget en beslutning. Når mit vandingsforsøg er slut, vil jeg dele ud af min knowhow. For at så mange som muligt, kan lykkes med deres orkideer. Så kære orkidevenner, her kan læres noget.

Mit forsøg forventes af løbe et lille år. Der vil dog hen ad vejen, falde små guldkorn af. Indtil afslutningen, hvor resultatet vil blive afsløret. Og her vil jeg så også dele ud af min knowhow.

Så glæd jer, for det gør jeg.

Mange orkidehilsner

sirdann

Vedr. "Ny type vand"
Egon, hvis du nu pudsede brillerne, og så læste en gang til. Så vil det måske gå op for dig, at du ikke skal vente et helt år på at få guldkorn.
Så glæd dig, du ku jo måske ligefrem lære noget.

Med Venlig Hilsen

sirdann

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 26/5/2013 kl. 19:45

Jeg har også brugt tid på at finde en bestemt blå orkide som dann ville have. Og sendte flere links, men dann var ligeglad, så interessen handlede ikke om orkideer. Det handler om opmærksomhed, positiv eller negativ, selvforherligelse m.v.
Og dann, det er dejligt at du ikke læser mine indlæg, så er jeg nemlig fri for dig.

Jeg synes det er rigtig kedeligt at een person skal ødelægge vores super dejlige forum. Den bedste måde ville at være at ekskludere, den næstbedste er at "vende ryggen til"

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 26/5/2013 kl. 20:41

Ihh hvor jeg altså giver jer ret både Egon-Per- Erna og Monica det er til at brække sig over jeg plejer heller ikke at læse disse åndsvage inlæg men da der var nogen som skrev måtte der jo være noget nyt,men desværre er Dan så snæversynet at han ikke fatter en skid .Jeg håber ikke at nye orkidee folk bliver skræmt af alle de dume bemærkninger om en død orkidekeikie. Jeg synes du skulde tage at passe dine katte i stedet for da de jo kommer først og så lade os andre være i fred for dine dumme inlæg :evil:

Brugeravatar
sirdann

Indlæg af sirdann » 26/5/2013 kl. 21:01

Til monicakasandra.

Du har vist ikke brugt tid på noget som helst. Du hænger bare på. Og hvem siger at jeg ikke læser dine indlæg ???.

Til Irmaline.

Du er også til at brække sig over :mrgreen:, og så er den vist ikke meget længere.

mvh. sirdann

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 26/5/2013 kl. 21:30

Som det allerede er nævnt så har dine indlæg absolut ingen værdi. Det er så heller ikke på grund af deres værdi at du har så mange visninger. Nej du, når du konstant og hele tiden bringer en af dine tråde som er over 1 og et halvt år gammelt op på forsiden igen, så er det uundgåeligt at der bliver klikket på det. De flest af os klikker jo på hvad der kommer op af nye indlæg på forsiden. Derudover så ligger dine indlæg altid i den øverste ende i rækken, så der er stor sansynlighed for at folk der kommer udefra også klikker på dem, selvom de ikke lige er på forsiden. Om ikke andet så måske for at se hvad i alverden der dog kan skjule sig bag en overskift som f.eks. Hun er med baby, eller far for anden eller tredje gang. Næste gang hedder det vel far til 4.
Så er der alle de klik som fremkommer når du Gud ved hvor mange gange, går ind og redigerer sletter laver om på hvad der en gang stod i dine indlæg. Jeg ved ikke om det er kommet med over da forumet flyttede, men før stod der når der var redigeret i et indlæg og hvor mange gange i alt. I et af dine indlæg ( ikke i hele tråden) var der redigeret over 100 gange, så sådan nogle små indgreb tæller jo også med i antalet af visninger.

Hvad har du egentlig ud af at være her på forumet Dann?

Jeg har svært ved at forestille mig at der er nogen overhovedet som ser dine indlæg som en værdi, hvis der er, for det påstår du jo, hvorfor får du så slet ingen respons eller tilkendegivelser på det du viser eller skriver?

Der er flere måder at bidrage på i et forum, Det er ikke kun dem som ved en hel masse og har en masse erfaring som bidrager. Selv som helt uerfarne orkidedyrkere kan vi alligevel bidrage, det gør vi ved at stille relevante spørgsmål.

Jeg ser ikke dig bidrage på nogen måde Dann. Du er for arrogant og bederevidende til at stille spørgsmål. Se nu bare din åbne altandør i hårdt frostvejr. Du kunne jo da bare have bedt om råd, så kunne dine orkideer da have været reddet.

For rigtigt at lægge vægt bag din provokation af Egon i dag, så har du Gud hjælpe mig valgt det samme ordvalg som den aften hvor du overfusede Egon, som havde siddet og googlet planter for dig. Du bad ham med STORE BOGSTAVER OM AT PUDSE SINE BRILLER. Når du så bruger det samme ordvalg i dag, er det så ikke bare for at være ekstra provokerende?

Du har måske også lige fået læst at Per har skrevet at hvis du ikke ændrer dit brug af forumet, så vil han ikke skrive flere indlæg?
Det gør åbenbart slet ikke noget indtryk på dig, for du tromler bare videre uden tanke for hvad Pers tilstedeværelse på forumet betyder for os andre.
For mig Dann betyder Pers tilstedeværelse, indlæg, gode råd og årelange erfaring rigtig rigtig meget. Jeg ville blive meget ked af det hvis Per holdt op med at skrive.
Hvordan kan du tillade dig at ødelægge det for alle os andre Dann?

Nu kan jeg jo lige spare dig for at lukke op for din skraldespand igen.
Så ja ja selvfølgelig Dann. Mine indlæg er der heller ingen der gider at læse. Jeg bidrager heller ikke på nogen måde her på forumet, jeg er sikkert heller ikke medlem af orkideklubben ( du ved der hvor man så også bidrager ved at betale sit kontingent) Og jeg har såmænd nok også overfuset Egon. Og til sidst så er det svært at se hvad jeg har ud af at være her på forumet.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
sirdann

Indlæg af sirdann » 26/5/2013 kl. 21:58

Hej Erna.

Jeg skriver i samme tone til folk, som de skriver til mig. Det ville du også finde ud af, hvis du tog dig tid til at læse mine indlæg.
Men da du ikke gør det, kan du jo selvfølgelig heller ikke vide det.

Og når du nu nævner Egon. Så her en opfordring til Egon, offentliggør disse såkaldte overfusninger/provakationer.
For når alt kommer til alt, så har Egon bare fået svar på tiltale. Hverken mere eller mindre.
Men lad dog andre bedømme det.

Og Erna, jeg gider godt at læse dine indlæg :wink: .

Med Venlig Hilsen

sirdann

Låst