Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Masdevallia rex

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Masdevallia rex

Indlæg af Erna » 9/10/2013 kl. 12:10

Jeg vil lige vise Jer min Masdevallia rex.

Jeg har haft den siden april i år, og nu blomstrer den med i alt 13 blomster/knopper, der var en stængel mere men den gik ikke hele vejen.

Den kan både dyrkes varmt og koldt. Min er dyrket varmt ( op til ca. 29 grader ) Jeg har læst at hvis man dyrker den varmt bliver blomsterne større og mere hvide. Dyrket koldt skulle blomsterne kun blive ca. halvt så store og næsten helt gule. Jeg vil på et tidspunkt dele min og dyrke den ene halvdel køligt.

Jeg synes godt nok at det er lidt svært at fotografere så man kan se det hele på en gang, det første billede skinner vidst lidt, det er jo nok fordi jeg har pløret planten til med vand, før jeg tog den ud af terrariet. Ellers ville den jo nok have tørret ind til en lille støvbunke inden den kom ind igen. :roll:

Billede

Billede

Billede
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Masdevallia rex

Indlæg af SirLonewolf » 9/10/2013 kl. 18:08

Hvor ser den bare smuk, og sund ud, Erna :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 9/10/2013 kl. 21:52

Det er da en smuk plante med flotte blomster, du viser der!

Jeg kender godt problemet, når jeg vander, finder jeg nogle planter, der skal ind og fotograferes, så er de plasket til, og vandet får blitzen til at give nogle dumme reflekser.

Men, sikke et nærbillede du har taget til sidst, næsten en kongekrone i midten af blomsten.

Spøjs detalje med temperaturens indvirkning, det bliver spændende at se, når du får begge delestykker til at blomstre på samme tid!
Mvh Egon

Larssh
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af Larssh » 9/10/2013 kl. 22:01

Ja hold da op det er virkelig en skønhed du har der :-)
Mvh Lars s h

Brugeravatar
coz2001
Geografisk sted: Espergærde

Indlæg af coz2001 » 10/10/2013 kl. 21:22

Flot flot flot, jeg syntes det er nogle gode billeder du har taget Erna.
Mvh
Christian

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 11/10/2013 kl. 06:15

Tusind tak alle sammen :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 11/10/2013 kl. 21:32

Det er en fantastisk flot blomstring på den plante, det ville gøre helt ondt på mig hvis du delte den, men jeg forstår godt din nysgerrighed.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 12/10/2013 kl. 10:30

Tak Hans Jørgen. :lol:

Hmm, jeg tror ikke at jeg vil have det godt med at det gør ondt på dig hvis jeg deler den, så måske skal jeg bare købe en til og dyrke den koldt :roll:
Med venlig hilsen
Erna

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Re:i Masdevallia rex

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 12/10/2013 kl. 14:33

Jeg er rigtig glad for du tager så meget hensyn til mig :wink: men jeg tror også du selv bliver glad for beslutningen når du om nogle år står med en stor plante.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 12/10/2013 kl. 14:53

Jeg er sikker på at jeg bliver rigtig glad for det, når jeg en gang har en dejlig stor plante :lol: Da du skrev det, fik jeg da også lige tanken at det også kunne gå galt hvis jeg delte den. Selvom jeg har læst at det skulle være nemt at dele en Masdevallia, så er der jo ingen der siger at det falder mig let. Det ville godt nok være rigtig surt hvis jeg endte med slet ikke at have nogen plante.
Med venlig hilsen
Erna

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 14/10/2013 kl. 16:07

Hej Erna
Nu håber jeg at jeg kan sætte noget ind. I går ville den ikke modtage noget fra mig .

Det er vel nok en fin plante og fine blomster det er du bare god til :)

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 14/10/2013 kl. 17:57

Tusind tak Irma :lol:
Planten er rigtig blomstervillig det gør det jo lidt nemmere, jeg har lige set at der er endnu flere blomster på vej.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar