Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Laelia tenebrosa

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Cattleyafreak
Geografisk sted: Ballerup

Laelia tenebrosa

Indlæg af Cattleyafreak » 30/5/2014 kl. 12:35

En af mine Laelia(og ikke Cattleya, por favor) tenebrosa med 5 blomster fordelt på 2 bulbe, flere af mine tenebrosas er på vej.
Hilsen Thomas
Vedhæftede filer
L.t. 5floor.jpg
L.t. 5floor.jpg (125.95 KiB) Vist 2018 gange

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Laelia tenebrosa

Indlæg af Irmaline » 13/6/2014 kl. 22:12

Hvor længe holder blomsten som i øvrigt er utrolig smuk

Cattleyafreak

Indlæg af Cattleyafreak » 14/6/2014 kl. 20:00

Hej Irmaline.
Blomsten holder 3 uger, den plante du ser på billedet blev solgt til DOK's aktion i Lyngby, så den nye ejer kan glæde sig til næste år. :P
Hilsen Thomas.

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 16/6/2014 kl. 08:50

Jeg har selv en som har blomstret her i foråret men den holdt kun blomsterne i 5 dage

Cattleyafreak

Indlæg af Cattleyafreak » 16/6/2014 kl. 18:01

Hej Irmaline.
Skal ikke kunne sige hvad der er sket i netop din plantes situation, kan fortælle, at jeg for nogle år siden købte en plante (tenebrosa) med skede, og den holdt også kun få dage, men denne plante har jeg stadig, og den blomstrer nu på 4 uge med de smukkeste Bronzefarvede skønheder, så hvis din tenebrosa også er ny i din samling, så giv den tid til at akklimatisere sig, så bliver du belønnet næste år.
Hilsen Thomas.

Besvar