Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Mine nye planter

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Tostra

Mine nye planter

Indlæg af Tostra » 24/6/2014 kl. 08:10

Jeg går og køber planter ind til et vivarieprojekt, og i går rensede jeg så et akvarie og satte dem deri.
Jeg synes da allerede, at det ser meget godt ud :-)
Billede
Af orkideer er der indtil videre kun de tre mini Phalaenopsis bagest i midten. En lilla/hvid, en lyserød/gul og en lyserød med røde blade, som jeg købte i forgårs.
Jeg skal også have en Trichoglottis pusilla, en Schoenorchis fragrans og en Bulbophyllum tingabarinum på et tidspunkt, men der går nok lang tid, før jeg får råd...

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Re: Mine nye planter

Indlæg af Karen » 24/6/2014 kl. 10:24

Held og lykke med projektet, min eneste kommentar er at phalaenopsis ikke bryder sig om at ha vand i hjerteskudet specielt ikke i længere tid ad gangen, og sådan et vivarium tørrer jo ikke sådan lige ud. Det samme gælder de andre planter du har på ønskelisten. Der er arter som er langt gladere for konstant fugtighed, speciel pleurothallis gruppen er en typisk fugt elskende orkide gruppe. Vi vander vores orkideer af dene type med vandslange så jeg sprøjter også vand i blad hjørnerne, men vores drivhus har naturlig plus konsutig luftcirkulation og udluftning som tørrer bladene mellem vanding.

Men har set folk gøre det umulige før, så hvis du eller får placeret planterne fornuftigt (dvs så vandet kan løbe af og måske ikke sprøjter direkte i hjerte skudet og har den nødvendige cirkulation af luft så hvorfor ikke, jeg krydser da fingre for dig og vil gerne se billeder. Forresten så har mange mini orkideer en tendens til pludselig at vokse ganske kraftigt i størrelsen.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Tostra

Re: Mine nye planter

Indlæg af Tostra » 24/6/2014 kl. 18:16

Jeg har haft de to første længe i et andet akvarie under samme forhold. De sidder skråt, så vandet kan løbe af, og det fungerer glimrende. Faktisk vokser den ene virkelig hurtigt. Den anden er lidt udtørret, men jeg håber, at lang nok tid med 100% luftfugtighed og ekstra manuel vanding vil give den sit før så sunde udseende tilbage.

Besvar