Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Gule Sophronitis coccinea

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Cattleyafreak
Geografisk sted: Ballerup

Gule Sophronitis coccinea

Indlæg af Cattleyafreak » 25/6/2014 kl. 20:45

Hej alle. I dag modtaget 10 stk frøplanter af Sophronitis coccinea flava+coccinea flava "lobbii", altså 2 gule forældre, så udfaldet bliver med stor sandsynlighed gule, meeeeen, udfaldet kan ozzze blive røde, men må vente 2½ år på svar, men det gør jeg gerne.
Vedhæftede filer
Soph. C. flava+lobbii (1).jpg
Soph. C. flava+lobbii (1).jpg (126.44 KiB) Vist 3199 gange
Soph. C. flava+lobbii (2).jpg
Soph. C. flava+lobbii (2).jpg (125.16 KiB) Vist 3199 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Gule Sophronitis coccinea

Indlæg af Egon K P » 26/6/2014 kl. 02:21

Det er da nogle pæne store frøplanter, du har fået der. Må jeg spørge, hvor du har købt dem?
Mvh Egon

Cattleyafreak

Indlæg af Cattleyafreak » 29/6/2014 kl. 12:14

Hej Egon.
De er købt i Tyskland for den nette sum af 5 EURO pr. stk. Jeg skal have flere forsyninger, sig til hvis du vil have 1 eller flere med.
Hilsen Thomas.

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 29/6/2014 kl. 17:56

Chancen for at få gule sophronitis er meget lille når der er rødlig
midterlinie i bladene.

mvh Per

Cattleyafreak

Indlæg af Cattleyafreak » 29/6/2014 kl. 20:12

Hej Per.
Er enig, men til den pris er jeg ligeglad, desuden er intet i livet givet på forhånd, desuden har jeg set begge gule "forældreplanter" så mon ikke der skulle blive en eller to gule til mig?
Hilsen Thomas.

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 2/7/2014 kl. 06:29

Til den pris er det gode køb. Men tror heller ikke helt på at de er gule, har selv prøvet at krydse to gule og frøplanterne voksede elendigt, kom aldrig rigtig ud af protokorn stadiet, gule varieteter er desvære kendt for at vokse skidt. Men håber da du får en, og kunne måske fristes, så hvem var de fra hvis man må spørge?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar