Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

C. dowiana "aurea"

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Cattleyafreak
Geografisk sted: Ballerup

C. dowiana "aurea"

Indlæg af Cattleyafreak » 2/8/2014 kl. 20:27

Hej alle.
Igen, igen, og en gang til "igen", har jeg købt en Orchid i en given variant, og når den så blomstre, viser sig at være noget helt tredje. Denne Cattleya som i dag åbnede sig, har jeg købt som værende C. dowiana " aurea" meeeen, det er det ikk, vil mene det ligner en C. dowiana " Rosita", ikke fordi jeg vil klage, tværtom, en " Rosita" variant koster 4-5 gange så meget som en " aurea", og de er begge så smukke, men jeg har behandlet min "aurea" variant som værende en sådan, og en " Rosita " variant skal behandles som en Phalaenopsis lysmæssigt, så utroligt at den blomstrer overhovedet.
Hmmmmmmm, måske er det bare en C. Hardyana, i så fald kalder skraldespanden, dem har jeg i flere farve varianter.
PS, snart blomstrer en C. dowiana "Costa Rica" variant, her hos mig, er sgu spænt på om jeg er blevet " snydt" igen???, hahahahahahahaha.
Hilsen Thomas.
Vedhæftede filer
2014-08-02 20.25.42.jpg
2014-08-02 20.25.42.jpg (123.63 KiB) Vist 1973 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: C. dowiana "aurea"

Indlæg af Egon K P » 2/8/2014 kl. 23:23

Ja, noget forkert er der da på navneskiltet. Jeg synes, den er forkert i læben til at være en C. dowiana, men jeg er langt fra Cattleya-ekspert!

Du har set de planter, der er til salg på DOK's hjemmeside under "arrangementer", det burde da lige være noget for dig! :P

http://www.orkideer.dk/index.php?id=20& ... 5739455df3
Mvh Egon

Cattleyafreak
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af Cattleyafreak » 3/8/2014 kl. 11:05

Hej Egon K P
Helt enig, det hele på denne blomst er laaaangt fra "dowiana" agtig, men jeg nyder den nu alligevel, her til morgen udsender den, den skøøøønste duft overhovedet, så den er tilgivet trods alt, men ud, det skal den, den ligner alt for meget "Hardyana" typer jeg har i forvejen, så efter blomstring deler jeg den(den er stor) og sælger resten næste år, når rødder og vækst er godt i gang.
Tak for tippet, jeg havde ikke set dette arrangement, nu vil jeg nærlæse alle siderne, der var meget "guld" imellem.
Hilsen Thomas.

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 3/8/2014 kl. 14:58

Som du du selv har oplevet , er at man bliver snydt af gartnerne, især når det
er sjældne arter man prøver at anskaffe sig.
Som H. C. I fredensborg plejer at sige så bliver han også ofte snydt af de gartnere han opkøber fra.
Når du køber Sophronitis coccinea flava+coccinea flava "lobbii", tror du at efter du har set begge forældre
,så får du gule sophrtonites.
Det tror jeg ikke du får;;;;mit bud er 1 til 1 million for at der er en gul.
I naturen skal du indsamle ca. en million for at finde en gul.
Selv hvis du krydser en gul med gul,vil de gro dårligt(dø) eller blive røde.
En gul sophronitis som jeg har har, har jeg betalt mange tusinde kr. for for ca. 30 år siden.
Den er indsamlet fra før List of cities in Washington ,på det tidspunkt fandes der ca. 3 gule kloner.
Men du kan købe meristem formerede kloner(snyd)(min mening) hos popov som er gule.
Jeg er også blevet snydt flere gange i mit orkideliv.Især med Paph. species .

Det kan godt være jeg er lidt dyr når jeg sælger delestykker af mine kloner af Paph. og Catt. arter.m.m.
Men så får folk den ægte vare.

MVH Per

Besvar