Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

De nye til samlingen

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
ChristianMPJ
Geografisk sted: Nykøbing Falster

De nye til samlingen

Indlæg af ChristianMPJ » 26/8/2014 kl. 11:50

Efter at havde været oppe hos Hans Christiansen i lørdags, så er det jo nok på tide at vise hvad man har købt med hjem :)

Dendrobium spectabile
Billede

Bulbophyllum macranthum "Seidenfaden"
Billede

Bulbophyllum echinolabium
Billede

Bulbophyllum lasianthum
Billede

Nanodes "Epidendrum" vesicatum (Hans's næst største moderplante)
Billede

Paphiopedilum rosthschildianum
Billede
Er kun interesseret i de Botaniske orchideer

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Re: De nye til samlingen

Indlæg af PA48 » 26/8/2014 kl. 14:53

Det var nogle fine planter Du fik med hjem.
Nanodes "Epidendrum" vesicatum og rothschildianum er store flotte super planter,nok ikke helt billige :?: :roll:
Håber vi ser dem når de blomstre.
Jeg var der lørdag morgen for at købe Grodan.

MVH Per Alm

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 26/8/2014 kl. 22:31

Det var da en flot udvidelse af samlingen, du fik med hjem der!

På nær den sidste, så har jeg dem alle i min samling, Epidendrum vesicatum er muligvis ved at gøre klar til blomstring, synes jeg det ser ud til. Du må hellere slette Nanodes til den, det har den faktisk aldrig heddet!

Jeg fik 11 planter til åben hus'et, men var der ikke selv, så jeg fik dem med hjem via en anden fra JOK.

Bulbophyllum auratum

Bulbophyllum beckarii

Bulbophyllum makoyanum

Bulbophyllum maquilingense, den gule

Bulbophyllum medusae alba

Bulbophyllum pingtungense

Bulbophyllum sanguineopunctatum

Bulbophyllum smithlandii

Coelogyne speciosa X affine

Coelogyne xyrekes

Cymbidium erythrostylum

Et par af dem har jeg i forvejen, men, derfor kan jeg jo godt købe dem igen. Bulbophyllum auratum har jeg i gul, Hans' er hvid. Hvis hans billeder på hjemmesiden holder, det håber jeg, så får jeg et par planter, jeg i princippet allerede har, men med et noget anderledes udseende.
Mvh Egon

Brugeravatar
ChristianMPJ
Geografisk sted: Nykøbing Falster

Indlæg af ChristianMPJ » 26/8/2014 kl. 22:48

Spurgte også Hans omkring navnet om det var Nanodes eller epidendrum hans svar var " Du kan kalde den hvad du vil" :D
Så jeg kalder den også selv for Epidendrum. min er til gengæld afblomsteret for i år.

Hvor stor er din Epidendrum og Bulbophyllum beccarii
Er kun interesseret i de Botaniske orchideer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 26/8/2014 kl. 23:19

Jeg har før set Nanodes sat sammen med den plante, men Kew siger, det har den aldrig heddet!

Lyset nåede lige at slukke i udestuen, da jeg kom til døren, så billedet af den er taget med blitz i pandelampens skær. Lyset slukker 23:05!

Billede

4 skudbaner hænger der på den, den bagerste har sat et sideskud. En pisling ved siden af din! :lol:

Og den anden tog jeg billeder af i går, her er den.

Billede

Jeg har sat det nye skud midt på planten ind i hjørnet. Hans var ikke helt sikker på, om toppen var i orden, men den virker fast nok i det, så den skal nok komme.
Mvh Egon

Besvar