Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Ceratostylis philippinense og Dendr. subuliferum

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Ceratostylis philippinense og Dendr. subuliferum

Indlæg af Erna » 20/1/2015 kl. 13:16

Det er ikke nemt at vise det jeg gerne ville. Min Ceratostylis philippinense har mindst 6o blomster/knopper, jeg kan ikke tage et billede så man kan se dem alle på en gang. Der er ikke meget at se på det første billede. Det er første gang den har haft så dejligt mange blomster, de andre gange har der højst været 7-10 stk.

Billede

Så er der et billede af nogle af blomsterne, her kan man vidst lidt bedre se, hvad det i det hele taget skal forestille :)

Billede

Her er min Dendr. subuliferum. Jeg håber den overlever, den havde ingen rødder da jeg købte den. Den går nok igang med nogle nye skud når den er færdig med de blomster, så er der jo håb om rødder.
Billede
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Ceratostylis philippinense og Dendr. subuliferum

Indlæg af Egon K P » 20/1/2015 kl. 23:31

Det er jo en imponerende blomstring, du har på din Ceratostylis philippinense. En svær plante at fotografere, med så små blomster drukner de næsten i helhedsbilledet. Men det lykkes i det andet billede, og sikke dejlige rødder, der hænger ned fra nyskuddene. Selvom det er en lille plante, så er det en stor plante i den art. Godt dyrket!

Den. subuliferum er jo smuk, den ligner Den. cyanocentrum en hel del, faktisk så meget, at SOF har brugt et billede af den til din art. :lol: Men meget fyldigere sepaler og petaler. Den må jeg vist have fat i hos Popow, næste gang, muligheden byder sig. Et godt billede af den! :wink:
Mvh Egon

Tove
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Tove » 22/1/2015 kl. 16:13

Hold op for en flot blomstring på din philipinense Erna - den må jeg há engang.
Min rubra er efter en lille pause gået i gang med nye skud, og når lyset er mere tilbage kommer blomsterne sikkert igen, som i de tidligere år.....
Hilsen Tove

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 22/1/2015 kl. 17:21

Tak Egon :)
Ja det er nogle lækre rødder, jeg er faktisk meget betaget af dem. De er så tynde og ser så sarte ud, alligevel kan de finde på at "bore" sig hele vejen igennem klodsen. Joee, de er godt nok lidt slanke de cyanocentrum (eller subuliferum som du siger) på SOF's side. På orchidspecies er der til gengæld den fyldige version af subuliferum.

Tak Tove :)
Ja det er dog utroligt som den pludselig kan, så er det jo ved at være sjov :) Min rubra holder også pause lige nu.
Med venlig hilsen
Erna

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 25/1/2015 kl. 17:21

To dejlige planter, puh hvor det frister for den dendrobium har jeg ikke og den er vældig fin.og rødderne, med de små fimre går de er da heller ikke til at stå for, meget veldyrket.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 29/1/2015 kl. 08:07

Mange tak :)
Med venlig hilsen
Erna

Besvar