Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Spiesii og cruentum

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
ChristianMPJ
Geografisk sted: Nykøbing Falster

Spiesii og cruentum

Indlæg af ChristianMPJ » 22/9/2015 kl. 19:55

Var på besøg hos Hans sidste lørdag og købte Bulbophyllum spiesii og Bulbophyllum cruentum

Billede
Billede

Her hænger de sammen med mine Bulbophyllum phalaenopsis'er
Billede
Er kun interesseret i de Botaniske orchideer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Spiesii og cruentum

Indlæg af Egon K P » 23/9/2015 kl. 00:20

Det ser jo godt ud. :D Jeg var til et SOK-foredrag hos Hans i juni, det var J. J. Vermeulen, der fortalte om Bulbophyllum. Der så jeg Hans' Bulbophyllum cruentum i blomst, den var imponerende stor og flot.

Fik du fat i en Bulbophyllum orthosepalum fra Röelke? Jeg fik en i sommers, her er den.
Vedhæftede filer
Bulbophyllum orthosepalum 23-09-15 882.jpg
Bulbophyllum orthosepalum 23-09-15 882.jpg (275.87 KiB) Vist 2362 gange
Bulbophyllum orthosepalum 23-09-15 884.jpg
Bulbophyllum orthosepalum 23-09-15 884.jpg (327.86 KiB) Vist 2362 gange
Mvh Egon

Brugeravatar
ChristianMPJ

Indlæg af ChristianMPJ » 23/9/2015 kl. 17:35

Han har lige fået den hjem og er gang med at sende den til mig desuden da jeg var oppe hos Hans C.
var hans i blomst
Billede

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 23/9/2015 kl. 22:52

Det er godt at høre, den er på vej. Det er jo en spændende blomst, den får.

Jeg var så heldig at blive kontaktet af en af mine venner, han skulle til England til orkideudstilling i juni, og han havde fået en mail fra Ten Shin Garden, at sendte han svar retur indenfor få timer, så kunne han få planter med. Dog skulle der købes 10 af hver interessant art, og samlet skulle det op på et pænt stort beløb. Så jeg fik nogle få timer til at kikke listen igennem, af de 15 orkideer, jeg havde skrevet, at jeg godt ville aftage mellem 4-10 af hver, var min gode ven kun interesseret i 3 af dem. Men det var jo betingelserne for at være med. Så jeg fik 4 nye arter til samlingen, og mellem 3 og 10 af hver af de 3. Jeg havde så skrevet, at hvis det kunne lade sig gøre, så stod jeg også på en Bulbophyllum orthosepalum, men kun én af dem!

Et par uger efter kom den så hjem efter udstillingen, vi fik ikke at vide på forhånd, om den var med, men det var den heldigvis. Det var en glædelig overraskelse.
Mvh Egon

Brugeravatar
ChristianMPJ

Indlæg af ChristianMPJ » 24/9/2015 kl. 18:34

Glæder mig også at få planten hjem. men efter orthosepalum holder jeg lige en pause med macrobulbon sektionen, da jeg er nød til at vente til næste år for at skaffe bulb. agastor, hvor efter jeg også skal ha fundet en måde at skaffe bulbophyllum macrobulbum, da det lyder til at Hans C. ikke sælger flere af dem. men har også andre planter på min liste jeg gerne vil prøve blandt andet bulb. lasianthum (igen) og bulb. pahudii.

Besvar