Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Vanda coerulea m. fl.

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 30/9/2008 kl. 20:48

Jeg ville nok være lidt bange for, at rødderne rådner, hvis de bliver pottet. De vil helst blive gennemvåde, og så tørre hurtigt op igen. Men, hvordan er det nu der står: "Hvo' som intet vover, intet visner", eller sådan noget. :lol:
Mvh Egon

Jette Rybak
Geografisk sted: Ølby

Indlæg af Jette Rybak » 1/10/2008 kl. 00:20

Det fungerer aldeles upåklageligt hos mig med potning. En stor, klar plastpotte med EpiWeb virker fint.

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 1/10/2008 kl. 04:30

Det kunne jeg egentlig godt forestille mig, nu du siger det. I en barkblanding vil det formentlig gå galt, men EpiWeb'en er så tilpas luftig, at det burde være muligt.
Mvh Egon

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 1/10/2008 kl. 07:23

Det er ikke kun muligt, men fungerer rigtig godt, selv har jeg generelt, i de sidste par år, ompottet alle afblomstrede Vanda og Ascocenda typer i epiweb, de holder fugtigheden i ca 2 - 3 døgn efter dypning, rødderne holder sig grønne længe og kan derved optage den fornødne fugt. De sætter masser af nye rødder, både i, og udenfor potten.
Mvh
Lars

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 1/10/2008 kl. 10:46

Det lyder jo endnu engang forjettende. Jeg er selv begyndt at skære små klodser fra en 2 m² EpiWeb-plade, hvor hensygnende planter kommer på. Så at det også kan bruges til Vanda-typer, det er jo bare dejligt. Om de døende planter kan reddes, det er det for tidligt at sige noget om endnu, men jeg håber da.
Mvh Egon

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 20/10/2008 kl. 17:30

Jeg blev lokket af Knitta for snart et par måneder siden, til at købe endnu en Vanda, jeg tror snart, jeg skal til at blive væk fra møderne når de to dukker op sydfra. :lol:

Så jeg skal nok lade være med at tage æren for de 4 blomsterstænglers fremkomst, men planten har da kvitteret for flytningen ved at springe alle knopperne ud, så det vil jeg så tage æren for. :oops:

Det er en Vanda lilacina, endnu en af de mange orkideer, som Brandorf'erne har præsenteret mig for, og, som jeg ikke kendte.

Billede

Der er ca. 60 blomster alt i alt, men heldigvis kan I jo ikke tælle efter på billedet, om jeg overdriver.

Billede

Ligesom min Vanda testacea, så hører denne også til de småblomstrende arter. Testacea er forøvrigt lige gået i blomst for 3. gang i år nu

Billede

Blomsterne er 2½ cm tværs over.

Billede

Så skal I nok slippe for flere billeder af den lige nu.
Mvh Egon

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 20/10/2008 kl. 23:20

Hej Egon
Det er da en herlig lille sag.
Ja de er slemme til at lokke selv om vi er meget sværre at lokke, så tror jeg de hypnotiserer os :oops:
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 21/10/2008 kl. 00:01

Der tror jeg, at du har fat i den lange ende, Hans Jørgen. Tror du, et par solbriller indendørs kan modvirke det? :lol:
Mvh Egon

Besvar