Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Dracula sp.

Har du et billede af din orkide, som du bare gerne vil dele med os, så er det her, du skal indsætte et link til dit billede.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Dracula sp.

Indlæg af Egon K P » 16/9/2007 kl. 00:17

For et par år siden købte jeg en Dracula venosa, troede jeg, men det var ikke den, da den sprang ud. Den ligner noget mere D. gigas, men i så fald er det en meget lille klon.

Det er en af de typer, som kan fortsætte blomstringen på den gamle blomsterstilk, men det er sjældent, at jeg kan få den til det. Men stort set, hver gang, den sætter et nyt blad, så kommer der også en blomsterstilk, så der er ca. 10 aktive stilke hele tiden.

Det er så endnu en af de orkideer, som "gemmer" på et lille dyr i blomsten. Jeg synes, det ligner en lille fræk abe, som sidder godt gemt oppe i blomsten, og mimrer med "munden". Det er læben, som bevæger sig, når blomsten berøres. Men nu kan I jo selv se efter, om aben er hjemme.

Mvh Egon.
Vedhæftede filer
Dracula venosa 9158.jpg
Dracula venosa 9158.jpg (30.63 KiB) Vist 2469 gange
Dracula venosa 9143.jpg
Dracula venosa 9143.jpg (28.84 KiB) Vist 2469 gange
Dracula venosa 7997.jpg
Dracula venosa 7997.jpg (55.29 KiB) Vist 2469 gange

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 16/9/2007 kl. 02:26

sjovt jeg syns jeg sr Hr. Nilson i denne blomst yderst smuk og nuttet på samme tid...
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 16/9/2007 kl. 10:11

Jeg tror, du har fuldstændig ret, Sus. Måske skal jeg kalde den Dracula Hr. Nilson, indtil jeg måske falder over den rigtige art engang. Når Svea kan have en Nepenthes Monster, så kan jeg vel også have min D. Hr. Nilson. :lol:

Mvh Egon.

Svea Hertz
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af Svea Hertz » 17/9/2007 kl. 10:25

Når Svea kan have en Nepenthes Monster, så kan jeg vel også have min D. Hr. Nilson.
:lol: ja det kan du Egon, og dejlig er han.
Svea

Besvar