Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

The illustrated encyclopedia of Orchids edited by Alec Pridg

Giv gerne tips her, hvis du har en bog eller andet, som du gerne vil anbefale.
Besvar
Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

The illustrated encyclopedia of Orchids edited by Alec Pridg

Indlæg af LarsB » 4/2/2008 kl. 23:35

The illustrated encyclopedia of Orchids edited by Alec Pridgeon.

Denne bog er nok min nummer to favorit når det gælder generelle opslagsværker om orkideer. I forhold til ’Manual of cultivated orchid species’ mangler den de tegnede illustrationer og kulturanvisningerne og voksested angivelserne er ikke helt så præcise. Til gengæld er stort set alle planter illustreret med foto af glimrende kvalitet. Der er rigtig mange slægter dækket og man slår sjældent op forgæves, med mindre man er rendt ind i noget meget specielt.

Der er brugt relativt lidt plads på de obligatoriske afsnit om dyrkning af orkideer, bevarelse af orkideer i naturen, sygdommen, osv. Ikke fordi sådanne oplysninger kan være nyttige, men der er tale om et opslagsværk, og her ønsker jeg at kunne finde så mange planter som muligt, ikke at få at vide hvordan man hybridisere eller bekæmper bladlus med midler, der alligevel er forbudt og ikke længere i handlen, hvis de da nogensinde har været det i Danmark. Der er langt bedre bøger om disse emner.

Bogen er fra 1992, mit eksemplar er tredje oplag fra 1995 og den er sikkert genoptrykt igen. Jeg har dog ikke undersøgt, om den er til at få fra ny i dag, men jeg tror det.

Med venlig hilsen
Lars Bagge

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 5/2/2008 kl. 00:13

Denne bog er min foretrukne, så den har jeg tit brugt til at finde importplanter i, før nettet blev så udbygget.

Mvh Egon.

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 5/2/2008 kl. 13:17

jeg har også denne bog købte den sidste år, den bog jeg har er vidst fra 2003;) jeg har dog også to andre opslagsværker den ene hedder the complete encyclopedia of orchids af zdenek jezek hvilket er lidt mindre end den bog lars skriver om, men ellers sys jeg den er meget lige den anden;) den nyeste jeg har købt er botanicas pocket: orchids, over 1200 species listed;) den skulle som navnet sige være i lommeformat, men den er nu ret så tyk og den sys jeg er ret god også;) og hvis man er til miniature orkideer så er der en bog der hedder miniature orchids, som man kan bruge som et opslagsværk for denne størrelse af orkideer, men dem der er omtalt er sikkert også i de tre andre bøger, men et plus er dog at der er en del hybrider med i den;)
venlig hilsen Lasse

Besvar