Jeg har i SOKs bibliotek låndt denne bog. Jeg kan ikke helt sikker på at det er en ny udgave af den Encyclopedia som Lars B har givet en anmeldelse tidligere.
Denne er under alle omstændigheder bedre, idet der i langt højere grad er lagt vægt på kultur beskrivelser.
Men som alle bøger der er så omfattende kan det jo kun bliver generelle tip om arterne idet mange arter er så omfattende at det ville kræve en hel bog at give bedre råd.
Billederne er også blevet mere omfattende og i langt højere kvalitet.
Nu har jeg selv den udgave Lars B har omtalt, og har været meget glad for den. Men hvis jeg idag skulle vælge, ville jeg idag vælge denne.
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
The New Encyclopedia of Orchids
-
- Geografisk sted: Rødovre
The New Encyclopedia of Orchids
- Vedhæftede filer
-
- P1010151.JPG (44.97 KiB) Vist 7104 gange
Hans J.
Rødovre
Rødovre
Den omtalte bog har ikke noget at gøre med den, jeg tidligere har omtalt. Denne bog er skrevet af Isobyl La Croix. Der findes en del bøger af encyclopedia-typen og værd har sikkert sin styrke, om ikke andet fordi der somregler er en lille smule forskel på, hvilke orkideer, der bliver omtalt. Jeg har ikke læst denne.
Med venlig hilsen
Med venlig hilsen
Lars Bagge