Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

1500 forskellige orkide arter samt cd

Giv gerne tips her, hvis du har en bog eller andet, som du gerne vil anbefale.
Besvar
monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

1500 forskellige orkide arter samt cd

Indlæg af monicakasandra » 31/7/2011 kl. 18:28

Jeg har købt denne store bog på Ebay for kr. 350, "postmand-per" fik helt ondt i ryggen af at slæbe den :D

Jeg har også købt en cd med indscannet gamle orkidebøger med sort/hvid fotos og tegner samt farveplancher, alt er i pdf-filer. Har endnu ikke fået set det hele igennem.

Hvis der er nogen der er interesseret i en af bøgerne på cd´en kan det nok sendes på en mail. Det skal siges at cd´en er en "hjemmelavet".
Nu lykkedes det med et skærmprint, så man kan se hvad der er på cd´en
Vedhæftede filer
orkidebog.jpg
orkidebog.jpg (41.77 KiB) Vist 6934 gange
orkide_cd.jpg
oversigt på cd
orkide_cd.jpg (113.79 KiB) Vist 5384 gange

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 31/7/2011 kl. 22:44

Jeg har også The New Encyclopedia of Orchids: 1500 Species in Cultivation
det er et dejligt opslagsværk. Hvis du en anden gang skal købe udenlandske orkidebøger så kan jeg anbefale at du lige kigger ind på:
http://www.amazon.co.uk/ de har bøger til meget favorable priser.

Angående cd'en er du sikker på at den hjemmelavede cd er lovlig? Det er godt fra bøger af lidt ældre dato, men ihvertfald nogle af bøgerne kan stadig købes, sikkert et nyere oplag, men alligevel hvad nu hvis loven om ophavsret bliver overtrådt. Måske har du allerede undersøgt det, så det kun er mig der ser spøgelser?
Med venlig hilsen
Erna

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 1/8/2011 kl. 07:06

Hej Erna
Tak for linket, jo bogen - hvilket jeg vist ikke fik skrevet tydeligt - er købt på amazon.co.uk og jeg venter på een mere, om mini orkideer.

Sælgeren skriver følgende:
Please note that all these books are free of copyright and the PDF files are in the public domain. You are buying this compilation on CD.

Her er linket til købet http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... AQ:GB:1123

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 1/8/2011 kl. 09:12

Hej Monica
Jamen så er det jo som det skal være :lol:
Jeg blev lidt nervøs for at du evt. kunne få "ørerne i maskinen"
Med venlig hilsen
Erna

Besvar