Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

ßetascript publishing.

Giv gerne tips her, hvis du har en bog eller andet, som du gerne vil anbefale.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

ßetascript publishing.

Indlæg af Egon K P » 30/12/2011 kl. 22:13

Der findes tilsyneladende en hel serie af spændende orkidebøger på nettet, de er i serien "ßetascript publishing", mange sjældent sete Bulbophyllum findes bl.a. i den serie, nu har en af mine gode orkideveninder købt en, hold jer langt væk fra de bøger! :twisted:

Hun købte "Bulbophyllum bootanense", billed-googler I det navn, så sidder bogen som den første på den visning. Nede i den røde cirkel står der: "High Quality Content by WIKIPEDIA articles!". Og, det er, hvad det er, artikler fra nettet, som er samlet i den lille bog. Selve arten er beskrevet på side 1, der står direkte oversat:

"Advarsel: artikel kunne ikke gengives - output almindelig tekst.

Mulige årsager til problemet er: (a) en fejl i pdf-writer-software (b) problematisk Mediawiki opmærkning (c) siden er for bred."

Det var så alt, der hidrørte beskrivelsen af den art!

Så kommer hele denne arts pladsering i planteriget, og efter en opremsning fra Planteriget sluttende med slægt Bulbophyllum og art bootanense, så er der ikke mere om den art.

Resten af den 65 sider "tykke" bog til den latterlige lave pris på £30 plus porto, er en beskrivelse af, hvad enkimsplanter er, tokimsplanter mm., hvordan bestøvningen foregår i den del af verden, altså planteverdenen, nå ja, nu skal man jo heller ikke blive for ensoporet, så hybrider i dyreverdenen er selvfølgelig også sat ind, alt sammen gamle artikler, som er trykt på det ringeste af det ringeste papir, og, de få mega gamle billeder, der findes, er alle i sort/hvid.

Hvis man vil vide lidt om, hvordan man dyrkerde tomater profesionelt for årtier siden, så er der også artikler om det, jo, den spænder virkelig over meget, denne best-seller om Bulbophyllum bootaense. :roll:

HOLD JER LANGT VÆK FRA DE BØGER, DET ER SVINDEL OG HUMBUG FRA ENDE TIL ANDEN. Mange andre artilker starter også op med, at indholdet ikke kan gengives her, p.g.a. samme fejl, som til artsbeskrivelsen, jo, i sandhed en bog, der burde være hadegaven over alle hadegaver.

£30, forfatterne burde politianmeldes! :twisted:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 1/1/2012 kl. 18:12

Ja, det er da til at blive virkelig gal i skralden over.
Prøv at indtaste "betascript publishing a scam" i googles søgemaskine, så er der masser af læsestof.
De tre personer som ejer betascript publishing har flere forlag, de laver åbenbart bare et nyt, når folk har opdaget hvad det er de køber.

En hel stribe orkidebøger siger du Egon. Ja jeg vil gætte på at du kan få belyst ethvert emne lige fra synåle til flyvemaskiner. Jeg så at der var mindst 57.000 bogtitler, og at tallet forventedes at vokse kontinuerligt.

De to steder hvor jeg plejer at købe bøger fra udlandet: Amazon og Barnes & Nobles, kommer da til at undvære mig som kunde, jeg gider ikke at sidde og søge oplysninger om der er tale om en bog som er fabrikeret af et par platugler.

Normalt når jeg køber ind på nettet, og især fra udlandet plejer jeg først at checke firmat ved at søge oplysninger om der er tale om scam eller fraud. Det er der som reglen ikke, men i et tilfælde viste det sig at her var man rigtig godt stillet ved at lade være med at købe noget. :lol:

Hov jeg glemte lige noget. På Betascpript publishings hjemmeside kan man se hvilke online steder man kan købe deres såkaldte bøger.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 1/1/2012 kl. 20:40

Ja, så kunne jeg ikke nære mig for lige at checke Barnes & Nobles onlineshop. Hold lige fast der er ikke mindre end 373.439 bogtitler fra
Beta Publishing.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 1/1/2012 kl. 22:22

Ja, det forbavser mig ikke. Med det indhold, der er i den bog, så kan den jo bruges til de første 25.000 titler, og, så er det kun forsiden og side 1, der vil være forskellige!

Tak for dit detektivarbejde! :P
Mvh Egon

Besvar