Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Ny bog om orchideer i Vietnam

Giv gerne tips her, hvis du har en bog eller andet, som du gerne vil anbefale.
Stargazer

Ny bog om orchideer i Vietnam

Indlæg af Stargazer » 3/2/2013 kl. 22:03

Hej

Jeg vil bare lige fortælle at om kort tid udgiver jeg en ny bog, skrevet af Professor Leonid V. Averyanov.

The orchids of Cuc Phuong National Park - illustrated guide.

Leonid er en af de mest anerkendte botanikere og taxonomer i verden.

Det bliver en flot og rigt illustreret bog, som beskriver hele orchide-floraen
i Cuc Phuong National Park i det nordlige Vietnam.

:-)
Lars

Billede

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 4/2/2013 kl. 03:28

Det lyder meget spændende, Lars! Der er mange orkideer i Vietnam, som efterhånden har fundet vej til EU, de hører ikke til blandt de grimmeste! :P

Har du selv lavet et forlag, jeg kan huske, at du ledte efter et forlag for et par år siden, der ville trykke jeres Paph.-bog!
Mvh Egon

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 4/2/2013 kl. 16:58

Hej Egon

Ja jeg har selv startet et forlag.
Det var .... ikke den letteste løsning....men en praktisk og forhåbentligt på sigt lønsom løsning.
Men det er hårdt arbejde.

Nu må jeg jo ikke reklamere men mit forlag heder Moorland eBooks.

Jeg har ikke min hjemmeside klar endnu, men den kommer.

Jeg har udgivet 5 bøger, og der er en del flere på vej.

Heriblandt adskillige orchide bøger.

Lars

Billede

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 10/2/2013 kl. 20:55

Jeg har nu en aftale med Leonid Averyanov om en serie bøger om Vietnams orchideer..... der er mange orchideer, men så er der også stof til adskillige bøger.

For første gang et samlet værk om Vietnams orchideer.... og så er det lille mig som får opgaven :-)

Jeg er meget glad for samarbejdet med Leonid, som er en af de førende autoriteter i verden når det gælder orchideer.

Lars

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 10/2/2013 kl. 22:18

Det lyder meget spændende Lars, med deres orkideflora.

Men, er der noget med, at dine bøger ikke kan læses på PC'ere? :roll:
Mvh Egon

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 11/2/2013 kl. 06:33

Hej Egon

De kan sagtens læses på både PC og Mac.

Jeg plejer at anbefale folk at downloade Adobe Digital Editions til at læse i ePub format.
Den kan hentes gratis her:
http://www.adobe.com/products/digital-e ... nload.html

Hvis man henter bøgerne ved Amazon er de i Kindle format.
Så kan man bruge denne læser :

http://www.amazon.com/gp/feature.html?i ... 1000426311

http://www.amazon.com/gp/feature.html?i ... 1000464931

Det der er praktisk ved en dedikeret ebog læser (f. eks. iPad eller en anden tablet) er at man kan have den med alle steder.
Men det kan man selvfølgelig også med en laptop.

Lars

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 20/2/2013 kl. 22:38

Hej Egon

Du kan se de udgivelser jeg har lavet her

Www.moorlandebooks.info

Lars

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 21/2/2013 kl. 02:03

Tak for det, Lars.

Du sælger ikke selv via forlaget, det er måske en del af gamet! :D
Mvh Egon

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 28/2/2013 kl. 19:57

Hej Egon

Det vil være noget bøvl, selv at administrere salg også.
Jeg har nok at gørre med at arbejde med forfatterne..... kreative "krøllede" hjerner = til tider store udfordringer :shock:

Jeg har iøvrigt lige "trykket på release knappen" til Averyanov´s bog.
Den vil være at finde i handlen om ganske kort tid.

Tjek hjemmesiden ud, der står noget om den:
http://www.moorlandebooks.info

Jeg er ved at lave en aftale med Publizon, som står for distribution til danske boghandlere, og til bibliotekerne.
Den skulle gerne være på plads i den kommende uge.

Jeg har i denne uge lavet en aftale med en fransk forfatter om en bog om slægten Phalaenopsis. Det kunne måske interessere nogle...

:D
Lars

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 1/3/2013 kl. 04:02

Du er da godt nok ude og fiske forfattere! :P

Det lyder da godt, hvis man kan låne den på biblioteket, før man bestemmer sig for, at købe den! Spændende! :P
Mvh Egon

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 16/3/2013 kl. 15:57

Stargazer

Re: Ny bog om orchideer i Vietnam

Indlæg af Stargazer » 31/5/2013 kl. 19:18

Hej

Hvis nogen måske er interesseret i at låne den på biblioteket, så er den nu tilgængelig til udlån:

https://ereolen.dk/ting/object/150028%3 ... Bentry%3A1

På computeren can man bruge Adobe Digital Editions til at læse den i.

Det er et gratis program som kan hentes her:

http://www.adobe.com/dk/products/digita ... nload.html

Den kan fåes til både Mac og PC.

...og så klikker man bare på "Hent" :D

Vejledning til at få pinkode til eReolen.dk :

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HVORDAN FÅR JEG FAT I LÅNERKORT OG PINKODE?
For at kunne låne ebøger på eReolen.dk, skal du være registreret som låner på dit lokale folkebibliotek. For at blive registreret som låner skal du henvende dig til dit lokale bibliotek, hvor du ved fremvisning af gyldig legitimation vil blive oprettet som låner og få udleveret lånerkort og pin-kode. Det skal du bruge, når du vil låne ebøger via eReolen.dk. Adgangskoderne til eReolen.dk er de samme koder, som du bruger på biblioteket.

Bemærk: Det er nødvendigt, at du har folkeregisteradresse i samme kommune, som biblioteket du registrererer dig hos - dvs. biblioteket i din hjemkommune.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lars

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 31/5/2013 kl. 21:23

Hej Lars
Tænk jeg troede at der var ubegrænset mængde når der er tale om downloads, men se lige den besked jeg fik
"Biblioteket har nået grænsen for antal udlån i indeværende måned. Kontakt evt. dit lokale bibliotek for yderligere oplysninger (#126)."
Med venlig hilsen
Erna

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 31/5/2013 kl. 22:59

Hej Erna

Jeg vidste godt at der var en begrænsning, men jeg troede den var højere....

Men pres på !

... så køber de måske flere :-)

.... og en del af pengene sponsorerer jeg jo til "Orchid Conservation Coalition", så det går til et godt formål.

Lars

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 1/6/2013 kl. 02:00

Jeg købte e-bogen for et par uger siden ved saxo.com, den kostede kun 36,95 kroner, det må siges at være et godt køb til så få penge, det får man ikke engang en liter Carte-D'or is for!

Jeg kan se det smarte i, at have bogen liggende på et bærbart elektronisk medie, mens man går rundt i nationalparken og kikker. Finder man en orkide, så er der en nøgle til alle parkens orkideer, efter en masse beskrivelser af selve parken.

En smart ting er, at man ligesom alle andre steder på nettet bare klikker i et navn, så er den der med det samme.

Efter nøglen kommer der en beskrivelse af samtlige arter i nationalparken, lidt a la orchidspecies.com, kort og præcist, slægt efter slægt, med de arter, der finder der.

Så kommer der billeder eller tegninger af alle arterne, og så dukker der tegninger op, der viser fagudtrykkenes pladsering, samt forskellige blomster og blades enkeltdele samt navn. Og, som alle andre bøger et register, igen med direkte links til emnet.

Bogen er på 127 sider, og fungerer fint i Adobe Digital Editions, og prisen igen, ja, jeg gav kun 36,95 kroner for den! :P
Mvh Egon

Besvar