Jeg købte e-bogen for et par uger siden ved saxo.com, den kostede kun 36,95 kroner, det må siges at være et godt køb til så få penge, det får man ikke engang en liter Carte-D'or is for!
Jeg kan se det smarte i, at have bogen liggende på et bærbart elektronisk medie, mens man går rundt i nationalparken og kikker. Finder man en orkide, så er der en nøgle til alle parkens orkideer, efter en masse beskrivelser af selve parken.
En smart ting er, at man ligesom alle andre steder på nettet bare klikker i et navn, så er den der med det samme.
Efter nøglen kommer der en beskrivelse af samtlige arter i nationalparken, lidt a la orchidspecies.com, kort og præcist, slægt efter slægt, med de arter, der finder der.
Så kommer der billeder eller tegninger af alle arterne, og så dukker der tegninger op, der viser fagudtrykkenes pladsering, samt forskellige blomster og blades enkeltdele samt navn. Og, som alle andre bøger et register, igen med direkte links til emnet.
Bogen er på 127 sider, og fungerer fint i Adobe Digital Editions, og prisen igen, ja, jeg gav kun 36,95 kroner for den!