Jeg vil gerne anbefale en rigtig god startbog ( efter min mening

Jeg var så heldig at få den i gave. den hedder: ASCHEHOUGS STORE BOG OM ORKIDEER.
Den komplette guide til orkideer og orkidedyrkning. her står meget man kan bruge som nybegynder.
er der nogle bøger på dansk også som du kan anbefale? for kan ik læse engelskHuwendick skrev:Ja du kan godt glæde dig, Aschehougs bog er god og informativ, jeg har vedhæftet et billede med et par andre udemærkede bøger til dem der skal i gang, eller bare vil vide mere.
Fra venstre top:
"Ortho´s All about Orchids" er en lille let sag på 91 sider, dog er den på engelsk, men den burde kunne købes for under 100 kr.
ISBN 0-89721-424-2
"Orchids a care manual" er ligeledes på engelsk, og er nogle år gammel, den er nok foreløberen til Aschehougs nye bog, og der er 121 sider kontra den nye´s 247!
Prisen er vel ca. 100 - 150 kr.
ISBN 0-7537-0893
"Politikens bog om orkideer" 121 sider der fint beskriver det meste der er at vide om emnet. Prisen husker jeg ikke, men tror den kan købes for ca. 225 - 250 kr.
ISBN 87-567-7280-7
Aschehougs store bog koster ca. 250 -300 kr. og er efter min mening den mest informative danske bog lige nu.
ISBN 87-11-16205-8
De to i bunden har jeg selv købt efter anbefaling herfra forumet, se Karens forslag andetsteds. De er mere eller mindre opslagsbøger men kommer også med lidt dyrknings vejledninger.
"Flora´s orchids" er den bedste og dyreste 400 kr. +
ISBN 0-88192-721-X
"Botanica´s Orchids" koster ca. 300 kr. og er noget mere handy end den ovenfor, men er stadig tyk som en telefonbog.
Håber at det kan bruges