Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Angraecoid Orchids: Species from the African Region

Giv gerne tips her, hvis du har en bog eller andet, som du gerne vil anbefale.
Besvar
Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Angraecoid Orchids: Species from the African Region

Indlæg af Karen » 3/8/2006 kl. 10:31

Udover at være meget glad for subtribe Laeliinae, så er jeg også ret glad for angraecoide orkideer (primært fra afrika).

Hillermans Introduction to the angraecoid orchid in cultivation har i mange år været en klassiker, men så godt som umulig at få fat i. Men Joyce STewart har muligvis her begået en ny klassiker. Hun har tidligere skrevet andre bøger om afrikas orkideer, og de har alle været gode. Så selvom jeg endnu ikke har læst bogen så er forventningerne skruet godt op.

Flejer detaljer om bogen:
http://www.timberpress.com/books/isbn.cfm/0-88192-788-0

Bestilte i går aftes en til mig selv og en til klubben. Håber bare den når frem inden min fødselsdag. Måske jeg også bliver hjemme fra ferie for at være sikker på at se den med det samme :)
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
paphjoint
Geografisk sted: Frankrig - Nordøst for Paris

Indlæg af paphjoint » 25/9/2006 kl. 18:25

Hej Karen

Min kom ind af døren idag fra det franske AMAZON - HELT FANTASTISK BOG !!!

Den kan varmt anbefales til Angraecum freaks

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 25/9/2006 kl. 20:23

Øv, min er ikke kommet endnu, men prisen var ok, og en til mig og en til klubben betød gratis fragt... så jeg håber stadigvæk. Problemet er vist at bogen ikke helt er blevet frigivet i europa endnu... *suk* Det var så den fødselsdags gave, men måske det bliver en god julegave :)

Og så stadard spørgsmålet, kan den erstattet Hillerman & Holst bogen? Er det samme niveau?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
paphjoint
Geografisk sted: Frankrig - Nordøst for Paris

Indlæg af paphjoint » 25/9/2006 kl. 20:48

Det ved jeg altsaa ikke - men det er en meget komplet bog
jeg mener at Hillerman & Holst bogen er lidt outdated

Besvar