Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Min første frilands orkide

Her diskuterer vi orkideer, som kan dyrkes på friland.
Besvar
Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Min første frilands orkide

Indlæg af Irmaline » 4/6/2008 kl. 11:07

Jeg har fået minførste frilandsorkide den står stadig i potte hvor er den bedste sted at plante den og i hvad slags jord.

Jeg har også købt 2 pleone de er begge købt for at være den samme nemlig tongariroi men løgene var ikke ens og det er blomsterne jo heller ikke kan nogen sige mig om det bare er en hybrid eller?? :?
Vedhæftede filer
cypripedium reginae.jpg
cypripedium reginae.jpg (33.62 KiB) Vist 10735 gange
pl. tongariroi.jpg
pl. tongariroi.jpg (45.26 KiB) Vist 10735 gange
pleone tongariroi.jpg
pleone tongariroi.jpg (17.85 KiB) Vist 10735 gange

lasse1987
Geografisk sted: Odense

Indlæg af lasse1987 » 4/6/2008 kl. 12:04

efter hvad jeg kan se angående din pleione så skulle navnet være rigtigt;) hvis du googler det finder du i hvert fald nogle der ligner ret meget;) de søge resultater staver navnet med stort så mon ikke det er en hybrid, og jeg kan heller ikke finde den inde på orchidspecies.com;) i øvrigt en god side til at finde orkideer og tjekke om navnet passer på dem man nu har erhvervet sig;) plus at der er lidt kultur om dem også;) men i øvrigt flotte orkideer;)
venlig hilsen Lasse

Brugeravatar
Dorthe
Geografisk sted: FYN

Indlæg af Dorthe » 4/6/2008 kl. 13:44

Hje Irmaline!

Supersøde, Egon hjalp mig forleden med Cyp. regina, min er endnu ikke sprunget ud, men kan se din og gælde mig til vidundret springer ud.
Dorthe

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 4/6/2008 kl. 16:07

Pleionen på det første billede er nok P. Tongariro, som er en hybrid mellem P. Versaille 0g P. pleionoides. Pleionen på billede to er sikkert også en hybrid, men der er mange, der ligner. Hvor kommer de fra? Hvis jeg har fået rod i mine pleionebulber, hvilket sker, så kan jeg som regel får sat det rigtige navn på, når de blomstre, da jeg ved, hvilke arter og hybrider, jeg har. Hvos mig sker det oftest ved, at en bulbil falder ned i en anden potter i løbet af sæsonen. Så dyrker jeg på den som værerende det samme som resten af potten, og når så den blomstre, opdager man pludselig fejlen. Det er ret irriterende, da den kan når at blive til mange bulber, inden den blomstre. Jeg er sikekr på, at det også sker for andre, så det er en risiko, man er nødt til at tage, når man anskaffer Pleione uden blomster på. Men den du har fået dem fra, burde kunne fortælle, hvad den hedder.

Med venlig hilsen
Lars Bagge

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 6/6/2008 kl. 16:11

Jeg har købt dem i Holland og de er købt for at være tongariro begge to der var 3 i en pose hvoraf de to var ens og den tredie var mindre

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 8/6/2008 kl. 23:09

Så er det nok tvilsomt, om du mogenside får et navn på den ukendte.

Med venloig hilsen
Lars Bagge

Besvar