Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

kongelunden på amager

Her diskuterer vi orkideer, som kan dyrkes på friland.
Besvar
Anders 100
Geografisk sted: KBH

kongelunden på amager

Indlæg af Anders 100 » 1/8/2009 kl. 18:43

Viste ikke der var orkideer i kongelunden på amager. Jeg fandt den samme plante flere steder i skoven, den var meget flot. Det er en skov-hullæbe (epipactis helleborine). 8)
Vedhæftede filer
DSC01366.JPG
her er den så
DSC01366.JPG (43.14 KiB) Vist 7820 gange
whats up

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 2/8/2009 kl. 00:37

Det er jo en flot farvet plante, du har sat ind der. Mange af dem, der står i Riisskov'en ikke langt fra mig, er stort set helt grønne. Lige nu er det Epipactis-tid, hvis nogen mangler et påskud til en tur i skoven. :wink:
Mvh Egon

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 2/8/2009 kl. 00:41

Hej Anders
Det vidste jeg nu heller ikke, men jeg ved der står nogle stykker i Valbyparken.
Mon ikke der også står nogle på Vest Amager, men det er jo gammel skydebane så der render man ikke rundt og leder efter orkideer. :lol:
Men det er altid sjovt pludseligt at støde på dem, når man ikke vendter det. :D
Hans J.
Rødovre

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 3/8/2009 kl. 16:42

Ja det var godt nok en usædvanlig fin lilla farve på denne ellers normalt ret så kedelige art. Er det taget men en mobil telefon, farven kan jo drille lidt på sådan et. Røde farver kommer f.eks. altid helt skævt ud på min mobil, så skal der justeres i billedbehandling før resultatet bliver bare hæderligt.

Men det er sjovt rende på vilde orkideer, og det er jo epipactis tid, selvom det må være toppet...
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

hansolav

Indlæg af hansolav » 31/8/2009 kl. 16:32

Jeg har set afblomstrede orkideer stå med frøstande flere steder i Kongelunden.

/Hans Olav

Besvar