Horndrager - denne lokalitet kendte jeg i forvejen. Vi besøgte den bl.a. i 2008 på SOKs tur.

Næste punkt på listen var tyndakset gøgeurt. Den er jo afblomstret nu, så vi måtte lede efter frøkapsler på det angivne sted. Mon ikke det er disse? Vi havde ikke fundet dem uden GPSen

Derefter fulgte vi ruten fra turen i 2008. Vi passerede stedet, hvor vi fandt en enkelt rød skovlilje dengang - men i år var der ingen. Derefter videre til en godt skjult lokatlitet, som Hans Hinke viste os i 2008. Den er svær at finde, så til alt held havde jeg markeret den på min GPS - den er nemlig ikke med på Geocenterets hjemmeside.
Her var der en del flotte eksemplarer af rød hullæbe.

Og i nærbillede:

Der skulle også være storblomstret hullæbe og skovhullæbe her. Nu er jeg ikke specielt skarp til frilandsorkideer - og slet ikke, når de ikke blomster. Men dette er et gæt på storblomstret hullæbe:

Og skovhullæbe:

Når det nu fejlede med rød skovlilje, måtte vi prøve en af Geocenterets lokaliteter. Den viste sig at ligge 100m fra rastepladsen, hvor vi spiste i 2008 - og også i år, for den sags skyld. Der var bid - mange flotte planter:

Til slut kørte vi til Høvblege og kiggede på sumphullæber. På trods af, at jeg havde en nøjagtig postion på GPS fra sidst, fandt vi kun 2. Det hører med til historien, at det var stegende hedt og lummert. Vi var rigtig trætte og udmattede og måtte slås med kvæget om pladserne i skyggen

Så mange var ordene - husk, I kan nå det endnu.....