Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Skovhullæbe

Her diskuterer vi orkideer, som kan dyrkes på friland.
Besvar
louise vig
Geografisk sted: kgs lyngby
Kontakt:

Skovhullæbe

Indlæg af louise vig » 20/7/2011 kl. 17:12

Jeg har gået tur med mine dværgschnauzere i 18 år ved Mølleåen Fuglevad. Jeg har aldrig lagt specielt mærke til blomsterne dér. Men sidste år så jeg skovhullæbe på DTU og minsanten om ikke mit øje i dag har set 3 eksemplarer på min daglige hundetur. Sjovt som øjet ser hvad der interesserer ën. Det er ligesom når man er gravid, så ser man mange andre gravide
Vedhæftede filer
rosie-skovhullæbe.jpg
Jeg er ved at oplære hundene til at opspore orkideer :-)
rosie-skovhullæbe.jpg (46 KiB) Vist 6959 gange
skovhullæbe20jul11.jpg
Også hvepsene tiltrækkes
skovhullæbe20jul11.jpg (39.73 KiB) Vist 6959 gange

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 20/7/2011 kl. 19:07

Skowhullæbe har en vis lighed med ukrudt i nogen områder. Når først du har fået øje på den, vil du opdage, at der er ret mange af dem. :D
Lars Bagge

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Indlæg af ErceDK » 21/7/2011 kl. 18:45

LarsB skrev:Skowhullæbe har en vis lighed med ukrudt i nogen områder. Når først du har fået øje på den, vil du opdage, at der er ret mange af dem. :D
Er der nogen steder der fines en optegenelse på hvor i landet de kan findes - jeg bor ved varde og gad godt udsætte sådan en fætter for mit HD-cam
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 21/7/2011 kl. 22:35

Jeg tror, at den er for almindlig til, at det vil være relevant at lave et kort. Jeg ved ikke, hvordan det ser ud i Jylland, men på øerne er den meget udbredt, også i bymæssig bebyggelse. Der gror et stor, fint eksempla i hækken hos min søster :D Det er nok den mest udbredte orkide i Danmark, så søg, og du slaæ finde.
Lars Bagge

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 24/7/2011 kl. 22:24

fuglognatur.dk har observationslister.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar