Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orchis coriophora

Her diskuterer vi orkideer, som kan dyrkes på friland.
Besvar
Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Orchis coriophora

Indlæg af LarsB » 20/6/2013 kl. 12:31

For nogle år siden plantede jeg en Orchis ud i have. Jeg tror, den havde et skilt der sagde Orchis antropophora, som jeg har niogle stykekr af, og hvor intet vover, intet vinder, så selvom den på papiret ikek er hårdfør, skulle det da lige prøves. Første år kom der ikke så meget op, andet år rådnede den i løbet af sommeren. Jeg var faktisk ret sikker på, at jeg aldrig ville se den igen, men her i foråret kunen jeg se den komme op igen, og denne gang med en blomsterstilk. Den overlevede og jeg kunne konstaterer, at det ikek var antropophora. En god ven kunne identificere den som coriophora. Den vokser i mellem Europa og det er ikke helt så usandsynligt at få den til t blomstre i Danmark. Men det er stadig ret langt nord for dens natulige udbredelsesområde.

Med venlig hilsen
Vedhæftede filer
SRGC-orchis-coriophora.jpg
SRGC-orchis-coriophora.jpg (91.45 KiB) Vist 1860 gange
Lars Bagge

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Orchis coriophora

Indlæg af Egon K P » 21/6/2013 kl. 14:46

En Orchis antropophora er det i hvert fald ikke, om det så er den anden, tør jeg ikke kloge i ud fra billedet. Men, det er jo noget andet, når man står og kikker på planten.

En spændende plante, at få til at overleve, jeg læste lige om den i Europas Orkideer, den findes op til Belgien og Holland, samt i de Baltiske Lande. Hvor i Tyskland, den også findes, er så lige det!

Der er faktisk mange planter, der overlever vintrene, selvom de ikke burde det, det kan være, jeg skal til at kikke efter den på ebay! Hvad jord har du den i?
Mvh Egon

Besvar