Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Udsalg/tilbud hos schwerter-orchideen

Har du et godt link til en hjemmeside, der handler om orkideer, så del den med os andre her.
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Udsalg/tilbud hos schwerter-orchideen

Indlæg af Sus » 15/8/2009 kl. 17:55

Jeg kunne ikke lade være og trænger sådan til nye spændende orkideér....Jeg har shoppet for ca. 900 kr og får over 9 planter forhåbentligt i blomsterdygtig str. (jeg er nu ikke så god til tysk ) :lol:
Så måske får jeg et kæmpe shok på Onsdag-Torsdag når min pakke forhåbentligt ankommer. Men sådan må det jo bare være :roll:

sad og ledte efter nogle flaskebørn (skal finde noget hyggeligt og sjovt at tage mig til her om 6 md der ikke er FOR krævende både tidsmæssigt og fysisk venter os nemlig :D )

Så hvis der er nogen der kender et godt og billigt og NEMT sted at få flasker med baby orkideér ikke dem der er klar til udplantning men nogen man kan gå og vende og dreje og sukke over i laaang tid så skriv det endelig her :D Jeg fandt ikke nogen.

www.shop.schwerter-orchideenzucht.de

Der er planter ned til 5 ØVro (EUR) :wink: og det er IKKE phal. hybrider jeg tror selv de mest krævende her på forum kan finde noget...i skal så lægge 20 ØVro oveni men slå jer da sammen hvis i er flere der bliver lidt fristede...jeg kunne ikke lige vendte til jeg havde spurgt jer :lol:

Håber i kan bruge det til noget...

Der er bla. en sammenpak af Tolumnia variaegatum - 5 Hybriden gemischt 34.95 EUR
(det er ski billigt hvis ellers str. er ok. blir spændende)....

Bulbophyllum virescens 7.95 EUR

osv osv...i får billeder når jeg får min pakke :D
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 15/8/2009 kl. 19:05

De billeder vil jeg glæde mig til :)

PS: Hvis du ikke er så god til tysk, så kunne du bare skifte til engelsk.......i venstre side, under kategorierne :wink:
....nu har jeg været inde og kigge, og må trække det i mig igen....for det virker ikke ordenligt (i FireFox)...den oversætter kun lidt af teksten
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/8/2009 kl. 19:25

SirLonewolf skrev:De billeder vil jeg glæde mig til :)

PS: Hvis du ikke er så god til tysk, så kunne du bare skifte til engelsk.......i venstre side, under kategorierne :wink:
....nu har jeg været inde og kigge, og må trække det i mig igen....for det virker ikke ordenligt (i FireFox)...den oversætter kun lidt af teksten
Nemlig...de har ikke oversat det jeg skal bruge til noget og jeg havde svært ved at finde info om str.

Men det gør jo bare det hele lidt mere spændende :lol:
MVH Sus

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 15/8/2009 kl. 19:45

Så ødelægger jeg nok din spænding lidt....i hvert fald hvis du går ind og kigger igen.

Så du vælger selv :wink:

Men jeg kan fortælle at "Blühstark" betyder, at de er blomstringsklar. Så hvis det står ved de planter, så er de klar.
Mvh

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/8/2009 kl. 19:46

ha ha tak for det jeg troede det betød de duftede :oops: lmao :lol: men hva de er MEGET smukke dem jeg har bestilt og til prisen hvis de er blomster dygtige....så bliver jeg helt sikkert glad :)
MVH Sus

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 15/8/2009 kl. 19:49

Jeg tør ikke kigge for meget på den side, for der er godt nok mange af dem der prøver at lokke mig :P
Mvh

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/8/2009 kl. 21:08

he he he....det kan jeg godt forstå...jeg blev også nød til at tjekke ud meget hurtigt efter jeg havde sat lidt fornuft ind i min bestilling....bliver nød til at tænke på jeg kun har stueklima...ellers havde jeg nok købt 5 planter mere :P

Jeg vil mene selv Hans og Egon kan finde noget på den side til de priser de bliver nød til at have :lol:
Senest rettet af Sus 15/8/2009 kl. 21:19, rettet i alt 1 gang.
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/8/2009 kl. 21:13

SirLonewolf skrev:Så ødelægger jeg nok din spænding lidt....i hvert fald hvis du går ind og kigger igen.

Så du vælger selv :wink:

Men jeg kan fortælle at "Blühstark" betyder, at de er blomstringsklar. Så hvis det står ved de planter, så er de klar.
hvad betyder :

Besonderheit: Die angebotenen Pflanzen werden im 8er Tontopf in Spaghnum-Splitsubstrat geliefert, es ist aber auch Korkkultur möglich. Die Pflanzen brauchen viel Licht, allerdings wird keine keine Mittagssonne vertragen. Gegossen werden sollten die Pflanzen ca. 2x pro Woche, da das Substrat sehr schnell abgetrocknet ist. Von November bis Ende Januar sollte eine ziemlich strenge Winterruhe mit wenig Wassergaben eingehalten werden. Das fördert die Blüteninduktion und verhindert, dass die Pflanze Blätter abwirft.

Kultur:
- warm (Nachts 18-22°C; Tags 25-29°C)
- Topfkultur
- Kork (aufgebunden)
- halbschattig
- sonnig

Pflege: Im Winter hell bis sonnig, im Sommer leicht schattiert, auch im Garten möglich.
Temperatur: 20-30°C am Tag; 15-23°C in der Nacht

Diese Pflanzen werden blühstark2) aber nicht blühend geliefert.
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/8/2009 kl. 21:17

MVH Sus

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 15/8/2009 kl. 21:25

Jo, der er da mange, jeg godt kunne tænke mig derfra. Og, ilense er en formidabel plante, som jeg håber snart kommer lidt mere i vækst hos mig.

Hvis du kan klare dig med gebrokken tysk/dansk-oversættelse, så kopier lidt af teksten, fx "Besonderheit: Die angebotenen Pflanzen ", og sæt det ind i Google, så kan du i højre side ud for det øverste link, som viser sig at være et "www.shop.schwerter-orchideenzucht.de/product_info.php?... " trykke på Googles oversættelse, "[ Oversæt denne side ]", og så kommer det på så godt dansk, den kan klare. :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/8/2009 kl. 21:35

Egon K P skrev:Jo, der er da mange, jeg godt kunne tænke mig derfra. Og, ilense er en formidabel plante, som jeg håber snart kommer lidt mere i vækst hos mig.

Hvis du kan klare dig med gebrokken tysk/dansk-oversættelse, så kopier lidt af teksten, fx "Besonderheit: Die angebotenen Pflanzen ", og sæt det ind i Google, så kan du i højre side ud for det øverste link, som viser sig at være et "www.shop.schwerter-orchideenzucht.de/product_info.php?... " trykke på Googles oversættelse, "[ Oversæt denne side ]", og så kommer det på så godt dansk, den kan klare. :wink:
Hejsa Egon :D

Uha har du dog den fikse sag ? MUMS jeg turde ikek bestille den...ved slet ikek nok om dens pasningskrav til jeg vil udsætte mig selv for opgaven....

Hmmm....joooo.....jeg HAR da leget lidt med google og dens oversætninger.....det er den altså ikke helt heldig med....prøv med dansk til engelsk HYGGE eller PUTTE ( snakker om mine katte elsker at putte på dynerne og hygge i sofaen når jeg beskriver mine kriterier som opdrætter) meget svært at finde de rigtige ord på engelsk/tysk :lol:
MVH Sus

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 16/8/2009 kl. 00:40

Nu er mit tyske meget rustent, efter mange års pause med sproget....men jeg skal da gøre et forsøg. Ord i rødt aner jeg ikke hvad betyder, og tekst i parentes er mine bemærkninger...
"Planterne udbydes til levering i 8-delt lerpotte/bakke med spagnum-splitsubstrat, men det er også muligt i korkkultur.
Planterne skal have meget lys, men tåler absolut ingen middagssol. Planterne bør vandes 2 gange om ugen, da substrat (gromediet) tørre hurtigt ud.
Fra November til slutningen af januar, skal de have 'meget streng' vinter-ro, med sparsom vanding. Dette fremmer blomstringen og forhindre at planten smider bladene."
Næste del...
Kultur:
- Varmt (Nat 18-22°C; Dag 25-29°C)
- Pottekultur
- Kork (opbundet)
- Halvskygge
- Solrigt
Og den sidste del...
Pleje: Om vinteren lyst til solrigt, om sommeren let skygge, også muligt i haven.
Temperatur: 20-30°C om dagen; 15-23°C om natten.

Disse planter leveres blomsterstærke men ikke blomstrende.

Det er mit forsøg på en oversættelse. Jeg kan dog ikke frasige mig helt, om der skulle være fejl.
Mvh

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 16/8/2009 kl. 00:54

WOW det var altså ret sejt :P wow..mange tak...Det gav mig så lige 2 rigtigt vigtige pleje tips det du oversatte.... TAK :D

hmmmm....kan du monstro oversætte en hjemmeside ligeså let ? :) ikke det vilde bare småting :)

Vil så gerne have oversat min hjemmeside til Tysk fatter bare - tysk :oops:
MVH Sus

Brugeravatar
SirLonewolf
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 16/8/2009 kl. 01:46

Der vil jeg nok være alt for rustent. Det er som om al den tyske grammatik er fordampet fra min hjerne. Jeg kan stadig forstå og læse meget af det tyske, men den anden vej går det ikke så let længere.
Mvh

oliver76
Geografisk sted: København sv

Indlæg af oliver76 » 26/3/2010 kl. 00:24

Pæn side med masser af udvalg, men hvordan betaler man dem? Og må det jord de står i godt sendes over græsen?

Spørger fordi jeg en gang købte planter i polen og de måtte ikke have jord om sig.

mvh
Oliver madsen

Besvar